• kardborre

Gravid och gå ut på krogen?

Jag är 18 år och gravid i vecka 21,
    här om dagen undrade tjejgänget om jag ville hänga med ut och parta en lördagkväll. Jag tackade nej, bara för att det känns fel.

Nu undrar jag hur ni gjorde när ni var gravida, kunde ni gå ut och dansa, jag menar förstås nyktert?

Tyckte själv att det kändes lite trashigt och vittnandes om omognad att gå ut som gravid, tror jag själv skulle tycka det var pinsamt?

hmm

• Svar på tråden Gravid och gå ut på krogen?
  • enny signatur

Helt ok om det är vad man vill ju, jag är ingen som är ute alls så... en middag med vänner är hrlt ok, men krogen å dans? nej tack

• Tindra02

Jag var ute och dansade när jag hade 1 vecka till bf
    Hade jättekul, men var helt slut sen

• enny signatur
    maadicken skrev 2008-08-11 00:09:13 följande:
    jag var ute flera gånger när jag var gravid, sista gången bara 2 veckor innan mitt planerade snitt.jag var inte på dansgolvet, utan satt vid ett bord och hade trevligt med mina vänner och gick runt och tittade på folk. tycker inte att man ska stänga in sig bara för att man är gravid.fick många positiva komentarer, och killar har väl aldrig varit så intresserade som då. skumt egentligen, för det vanligaste är ju ändå att man har en pojkvän när man är gravid... (jag hade inte det dock, men det visste ju inte dom )
    iinte självklart, och är man på krogen minskade kanske risken.
  • livetärgött

Hängde med ut under hela graviditeten, visst va man lite tröttare än vanligt men kul hade jag. Lite blickar fick man allt när man satt där med magen i vädret å en öl i näven, givetvis alkoholfri!

• Mopsan

jag instämmer med ts jag tycker det ser illa ut med stora grav magar på krogen. för mig är en gravid kvinna så vacker o närmast helig o det blir för stora kontraster med en stökig bar. jah o min familj förfasade oss när folk försökt dra ut mig under mina graviditeter. nej nej man e inte gravid så länge så jag tycker man kan vänta det är dessutom att ta onödiga risker tycker jag.

• thatisgreat

jag var ute på krogen i fredags.
    jag tyckte att det kändes obehagligt, att jag inte alls hörde hemma där längre. Kanske för att man var trött, nykter och kanske har mer ansvar nu än vad man hade för. men jag skulle inte se ner på någon annan gravid som var ute på krogen. men för mig passade det inte :)

• elinelversson

jag var ute fler gånger när jag var gravid. kände att jag inte bara kunde släppa allt bara för att jag hade en bebis i magen, utan att jag fick ta vara på tiden lite. för sen när bebisen väl är ute så kan man inte springa ut när man vill.

• 22april2009

Jag försökte få ut o dansai vecka 34, var på kryssing men kände mig sååå osäker! Idag 3 år senare ska jag ut för första gången nykter och dansa med några kompisar, håller på med en diet som gör att jag inte kan dansa, men som gjort att jag gått ner 15 kg och är såå självsäker ;)

090422 kom min prinsessa!
  • EJai

Jag hade passatpå om jag va du så häng på nästa gång. Sista gången jag va ute sojm gravid hade jag 3 veckor till bf =) å ser mig inte som en dålig mamma utan en somvill njuta av musik och sällskap med sina vänner. Å dem flesta såg att jag bar mage så va inte så man fick onödiga knuffar osv

• Fjolltuss

Jag var ute i v.15 då polaren spelade och v.26 när sambon och hans band spela på Sticky här i stan.. Höll mig vid ett bord och det gick kanon... Sen att fulla killar inte förstod att man inte var intresserad av dom när man satt nyförlovad och gravid... haha.. Lite magklapp fick man men då klappade jag tillbaka på deras bara.. =P

Klart du ska gå ut nästa gång det är dax.. Man kan inte sluta leva bara för att man är gravid...

• Khaleesi

Det beror väl helt på vad man har för inställning till krog och dans och vad man gör där. Är man ute efter att dansa och ha kul i glada vänners lag så finns det ju ingen som hindrar en. Själv tyckte jag att det var trist att jag tvingades sluta bugga redan i femte månaden eftersom de snabba rycken slet så hårt på magen att det gjorde ont.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • emelielj

Jag var med på jobbets julfest under graviditeten. Ingen höjdare efter
    Middagen när alla andra blev fulla och jobbiga fast då gick jag hem pga tristess. Hade det varit kul så hade jag stannat!

I vecka 30 ungefär hängde jag med på krogen med ett gäng, det var trevligt men då var jag så trött och gick hem 22.
    Folk tittade på magen minns jag och jag kände mig väldigt "dömd", folk trodde väl att jag festade på med alkohol. Så för min del var det ingen höjdare mest för att folk tittar och så är jag en festprisse i vanliga fall!

• Duckan

Vet inte om jag redan svarat här, men sista gången jag var ute var jag höggravid. Tungt att dansa men vad gör det när man har kul. Fötterna fick vila dagen efter. Jag är ingen ungdom heller

• Tealhawk

Klart man kan gå ut även fast man är gravid. Själv tyckte jag det var så himla tråkigt att jag bara var ute en gång. Dock så beror det ju på om bebisen klarar av så höga ljud eller inte. Blir de oroliga i magen av den höga musiken + basgången så borde man hålla sig till lugnare ställen.

Svar på tråden Gravid och gå ut på krogen?