• Sötnostim

barn i v35..

hej jag är i v32 och väntar mitt andra barn den här gången har jag prematura sd och påverkan på tappen så dem har sagt åt mig att ta det lungt i 3 veckor till sen kan jag börja röra på mig o sånt jag inte får göra nu för då är det inge farligt att hon kommer.. så hur mådde era barn som föddes i v35 och hur stora var dem??

• Svar på tråden barn i v35..
  • moonbee

Fött min dotter i v. 35+1 pga rh-immunisering o därmed blodbrist hos henne.
    Hon va lite liten o vägde 2070 när hon föddes.
    Fick ligga på neonatal i två veckor i o med blodbyte, observation o delvis sondmatning, men hon mår idag (5 veckor gammal) bra o ammas problemfritt!

• Miccca

Fick mitt första barn i v 35+5.
    Hon vägde 3320g å var 50cm lång.
    Tillmatades i 4 dygn sen ammade hon fullt.
    Solade i nästan 3 dygn för gulsot, men inget annat! Mådde bra från början å vi åkte hem efter en vecka. Behövde inte ligga på neo.

• Dioraa

Våran lillpojk kom i 34+3, vägde 2440g o 44cm lång. Hade lite lågt blodsocker efter förlossningen, fick sondmatas samtidigt som vi tränade på amningen. Fick sola i 2 dagar pga gulsot. låg på värmebädd i ett par dagar. Vi kom hem från BIVA efter 10 dagar och hade hemsjukvård i ytterligare 2 veckor. Nu är han i v 38 och väger 2780g o är 49cm lång. Ammar helt själv sen 1 vecka så sonden är borta :).

♥ღ ¸.?°´ Alvin 080815 `°?.¸ ღ♥
  • LitenMaria

Min son är född i v v 34 + 2 och han vägde 2575 gram och var 46 cm lång. Vi låg på neonatal i 2 ½ vecka. Han sondmatades och hade gulsot men nu är han är underbar pigg kille på 3 månader och väger 5500 gram =)

• Dies Irae

Alma plockades ut i vecka 35+6. 2285 tung och 46 lång. Tidig vattenavgång och väl på bb såg de att hon hade rumpan ner.
    Tillbringade 12 dagar på neo. Hon sondmatades först och ammade så gott det gick. När de såg att hon ökade bra i vikt och inget annat jäklades så övergick vi till flaskmatning och att Alma själv skulle få vakna och säga till när hon var hungrig. Det funkade fint direkt från start. Så när hon hade skött maten "själv" några dygn och fått godkänt av doktorn i besiktningen fick vi åka hem. Inte en dag för tidigt
    Nu är hon drygt tre månader och rund och go!

• Anki85

mina tvillingtjejer föddes iv 34+4 och vägde 2885g och 48cm lång & 2315g och 46cm lång
    de mådde bra och slapp både kuvös och cpap(andningshjälp)
    hade sondmatning under bb tiden och 2 dagar hemma med lilltjejen
    låg bara på värmemadrass och hade övervakning i 3 dygn och sedan adapne larm i ytterligare 3 dygn,
    amningen funderade jättebra
    låg inne på neonatal avdelningen i 10dagar sedan hade vi neovård i hemmet i en vecka och sedan blev vi utskrivna.

nu är mina tjejer 2 månader och mår kanon, har kommit ikapp sina "jämnåriga" och ligger precis under medellinjen för viktkurvan.
    goda och glada små tjejer
    lycka till

• Julanta85

Mina tvillingar föddes i v.34+5..
    Dottern: 2385 gram, 46 cm lång
    Sonen: 2310 gram, 45 cm lång

Det pratades om att de skulle bli sondmattade, men de åt så bra själva =)

Så de behövdes aldrig några insatser..
    Var inskrivna på Neo i 3 dagar o sen va vi på BB 3 dagar..
    Sen fick vi åka hem =)

Hoppas allt går bra för dej =)

• Tvåbarnsmorsan

Min dotter föddes i vecka 35+3 och mådde ganska så bra, behövde ligga på värmebädd och sola en natt. Gick upp dåligt i vikt i början men det vände snabbt när vi kom hem efter 7 dagar! Hon vägde 2925g och var 47 cm lång!

♥ Pierre 2002 ♥ Saga 2007 ♥
  • Vinterängel

Min Emma föddes i v.35+1 och vägde endast 1920g.
    Efter 6 dagar på sjukhuset hade amningen dock kommit igång fullt ut och vi fick komma hem :)

Nu är Emma 3v och igår vägde hon 2370g :)

• ninna80

Födde min son vecka 35+1,han vägde 2885 g och 49 lång.
    Efter 8 dagar på sjukhuset fick vi åka hem.

• Sandra  J

Min son född -02 föddes i v.35+4. Vägde 3300 och var 50 cm lång. Låg i kuvös första dagarna. Cpap första dygnet. Sedan på värmebädd. Fick också sola för gulsot. Sondmatades. Fick vara 2 veckor på Neo tills amningen hade kommit igång.

Min dotter född -08 föddes i v.34+6 . Vägde 2770 och var 48 lång. Mådde bra när hon kom ut. Låg på värmebädd och sondmatades. Fick sola 1 dygn. Fick åka hem efter 1 vecka.

Svar på tråden barn i v35..