Gravida från spraystart Sep - del 4
Välkomna hit!
Välkomna hit!
Jag tycker vår lilla är såå lätt att ta hand om ifall man jämför med vår 3-åring
Julia blir ju nöjd bara hon får mat och ny blöja när hon bajsat liksom.
Vår tjej hatar att ligga på magen, hon bara vägrar! Storasyster var likadan Tror inte att hon skulle kunna vända sig ännu
slänger in en bild på mina sötnosar
Vilken söt bild
Åh vad söta!!!!!
Och din lille grabb är rätt lik min Morris faktiskt!
Hur stor är han nu?
jaylin
vi ska iväg om en vecka på kontroll och vacc, men han är ca 60cm och ca 6kg
Som Morris då!
Vår 2 mån tjej väger 4,7 kg och är 54,5 cm lång
Alltså, Morris verkar vara en stor bebis. Nu har han tappat en massa hår också. Tappar era bebisar sitt hår?
Jag tycker att dagarna är så stressiga. Jag vill bara vara hemma och gosa med Morris men känner mig som om jag tvingas ut i ett socialt marathon. Folk ringer hela tiden och vill umgås (vilket ju är trevligt i och för sig) men jag orkar inte. Inte har jag råd heller att ständigt springa ut och fika och luncha. Sen tar det så mycket tid att lämna på skolan på morgonen (fast skönt med promenad på morgonen och att komma upp i tid) och sedan hämta mitt och min mans barn på skolorna. Jag åker hemifrån 14.30 och är hemma 16.30 från hämtningen. Kors och tvärs över stan utan bil. Stackars Morris.
Det är roligt att träffa andra mammor som själva är lite småstressiga, har kräks på axeln och förstår om man sitter där med en skrikande bajsig bebis. Lite mer jobbigt med gamla kollegor, föräldrars vänner, andra löst bekannta som vill gosa med bebis. Suck!
Igår var jag på simskolan med min dotter och hade lagt Morris på en filt på golvet medan jag hjälpte dottern med att tvätta håret. Då gick en annan mamma (som jag ju inte känner) och tog upp honom utan att fråga och utan att han skrikit. Plötsligt satt hon bara där och gosade med min bebis! Det känns inte helt ok att en främmande kvinna bara tar upp mitt barn.
Äh, jag är på dåligt humör idag. Märks det? Mina jeans sprack i morse, det får en att bli lite lätt sur.
Och en annan sak!
En kompis till mig gjorde ivf för snart 2 veckor sedan och har blivit sååå sjuk. Samma dag som äggplocket fick hon jätteont och las 3 dagar senare in på KS. Nu har hon legat där i 1,5 vecka och blev akut opererad för ett par dagar sedan. Hon får ligga kvar ett bra tag till och blir sjukskriven 6-8 veckor. De vet inte än om deras två embryon sitter kvar eller inte, men troligtvis har de väl inte klarat det hela.
Jag tycker så otroligt synd om henne.
Morr.... vilken dag...
nu har oskar fått sina vaccinationer. Inte så skoj inte eftersom att dem numera får 2 efter varandra och vet ju då exakt vad som väntar när den andra skall tas.
Min lilla knubbis är nu 58cm lång och 6075gr. En liten riktig knubbis med andra ord
Hej alla
Nu har mina tjejer passerat 4mon. (vi e utomlands)
Lina 5300g, 60cm
Maya 6kg, 62cm
Hur gor d for er andra