Jag är också skräckslagen inför förlossningen den här gången, när jag födde första var jag inte alls rädd, bara "vanlig" nervositet. Men den förlossningen blev inte alls som jag tänkt mej. Fysiskt var förlossningen inte alls jobbig, tvärtom gick det fort och relativt smärtfritt. Men den mentala biten var jättejobbig, jag var ensam (barnets pappa och jag hade brutit upp), det fanns inte tillräckligt många barnmorskor så jag låg mest ensam på förlossningssalen, ctg-apparaten visade inga sammandragningar trots att jag hade det, så bm trodde knappt på att jag hade ont. Plötsligt kände hon efter och jag var öppen 10cm, trots att ctg inte visat en enda sammandragning!! Så jag krystade en timme och sen var hon ute, jag var i chock eftersom jag inte visste att jag öppnats så mycket, jag trodde ju att öppningsstadiet knappt börjat.
Det gick så fort på slutet, jag var i sån chock så jag visste inte om jag drömde eller om det var på riktigt.
Jag ska prata med min bm på mvc på torsdag, kanske jag får gå och prata med någon för jag kan få riktiga panikångestattacker när jag tänker på förlossningen. Har ännu 6v kvar till bf, så jag kanske hinner få hjälp med att lugna ner mej!
Lycka till TS!