• styvmamma

Oönskad o utanför eller ett plåster till såren?

Ibland kan man känna som "bonus mamma" eller vad man nu är att man inte räcker till. Att man inte når fram. hur länge orkar man känna så? Ofta, nästan vaje dag o framförallt när "han" kommer från mamma från jag en eller flera gånger höra - De var bättre förr eller att jag gjort något jag inte gjort, eller min mamma säger..... Hur länge orkar man ? Frågar man sen varför får man inget vettigt svar o blir man ledsen ja då kommer ett förlåt...MEN bara ordet de känns inte som de finns något bakom de. Hur länge orkar man ha de så? Just NU känns de tungt. Åter igen har jag fått höra att jag gör en massa "idiot" saker som bara dumma extra mammor kan göra för varför e jag snäll jag har ju "tagit" hans pappa ifrån hans mamma. Orkar man? Ja man gör väl de för man vet att de finns ett sår där inne som inte läker som de ska. Ett sår som inte jag kan läka men jag kan försöka lägga plåster på de, trots att jag e den elaka häxan till styvmor som aldrig kan göra något bra. Jag gör mitt bästa ska ni veta men ofta känns de som om de inte e bra nog eller har jag kanske för höga krav på mig själv ???

• Svar på tråden Oönskad o utanför eller ett plåster till såren?
  • Sicali

Ja du frågar ju på rätt ställe iallafall.

Svar på tråden Oönskad o utanför eller ett plåster till såren?