• Linusida

Kurator el dylikt i Sthlmsområdet?

Hej!

Efter att nu ha gjort ett antal misslyckade IVF o FET försök känner jag starkt att jag behöver gå och prata med någon, kanske tillsammans med min man. Är det någon som träffat en kurator, samtalsterapeut eller liknande i Stockholm som ni kan rekommendera? Det är ju en djungel och helt omöjligt att veta vart man ska vända sig.

Tack på förhand!

Linusida

• Svar på tråden Kurator el dylikt i Sthlmsområdet?
  • Paprikan

Hej!

Jag förstår vad du menar... Jag går i samtalsterapi sedan några månader tillbaka och det har hjälpt mig otroligt mycket. Jag har valt psykosyntesen och trivs bra med det.

Jag kan rekomendera en bra terapeut i Gamla Stan. Kolla på www.psykosyntesmottagning.se

Kram och Lycka Till!!!

• Saknar

Vart har du gjort dina ivf? Jag vet att på Huddinge sjukhus kan man få samtal med en kurator vid ivf behandling!
    Lycka till! /saknar

• Önskan

Jag tycker du ska vända dig dit du har gjort dina behandlingar och fråga om de har någon, det borde de ju ha. Annars kan du ringa Vårdguiden 320 100 eller kolla vardguiden.se, de kanske kan råda vart du ska gå.

• Linusida

Tack snälla för era svar. Jag har vänt mig till Familjerådgivning i Stockholm (landstinget), men det var sån kö där så man fick inte ens beställa tid utan återkomma i höst . Jag gör mina försök i Uppsala o eftersom jag bor i Stockholm vill jag gärna gå till någon som finns lite närmare så jag slipper åka så långt varje gång.

Tack Paprikan för tipset, jag ska kolla upp det alternativet!

• Pico

Jag har gått i samtalsterapi hos en psykolog på Kungsgatan som har hjälp mig mycket. Hon heter Caroline Kraus. Det var ju långt ifrån gratis men helt klart värt det för mig!
    Lycka till!

• Fru Indosaurie

jag har också valt psykosyntesterapi, efter att ha testat massor med olika metoder och psykologer, kuratorer, osv..

Svar på tråden Kurator el dylikt i Sthlmsområdet?