• hoppfull67

Bra gynekolog i Södermanlands län som förstår sig på sekundär barnlöshet och äggdonation??

Vet ni någon bra gynekolog i Södermanlands län som kan hjälpa till vid äggdonation utomlands och sekundär barnlöshet överhuvudtaget?

• Svar på tråden Bra gynekolog i Södermanlands län som förstår sig på sekundär barnlöshet och äggdonation??
  • Sleepingbeuty

Gå in på www.doktorsguiden.se
    Där kan du söka på alla gynekologer där du bor.
    När du ringer så säg inte att du vill ha hjälp med ÄD, utan ta det när du är där.
    Du bör ha en som kan skriva recept på
    Zoladex eller Procren.(nedreglering)
    Progynon( östrogen)
    Progesteron
    prednislon( kortison)
    ev trombyl
    SAMT EN SOM ÄR BRA PÅ ATT MÄTA SLEMHINNA!

• hymafr

Sleepy - vet du hur gynekologer ställer sig till att man söker hos dem fast man inte bor i deras kommun/landsting?
    Anledningen till att jag frågar är att jag tror att min gyn håller på att dra sig ur - han verkar inte vilja hjälpa mig sedan han fick reda på att jag är ensamstående.
    Det finns bara en enda privat gyn till i min kommun - så inte mycket att välja på.

• Sleepingbeuty

Du kan välja vem du vill i vilken stad som helst.det av egen erfarenhet.
    det är väl bara vårdcenralerna idag som fortfarande håller på med at man ska"tillhöra vissa", fast lagen säger att man har rätt till vård var man än behöver.
    Så är det i Göteborg i allfall.

• hymafr

Tack Sleepy. Då har jag ju iaf lite fler att välja på.
    Gör mig inget att resa upp till ett par timmar om det krävs, bara jag kan hitta någon som inte bara hoppar av utan förvarning.

• hoppfull67

Tusen tack för all svar! Tror ni verkligen att man kan välja en gynekolog som har mottagning i ett annat Landsting än det man själv tillhör? I mitt fall flyttar jag från ett Landsting, en kommun, en stad till nytt Landsting, ny kommun och ny stad. DEt betyder väl också att mitt frikort inte länfre går att använda antar jag..suck.

• skugga1

Hej Frikort ska gälla i hela sverige.Vi gör Äd i en annan kommun än vi bor i och det skulle inte spela nån roll.

Lycka är att inte känna saknad
  • pp08

Hoppfull67: kolla med Läkarcentrum Nyponet i Katrineholm, gynekologen där är även distansläkare för IVF hos andra (privata) kliniker.
    Ditt Frikort gäller i hela Sverige.

• Sleepingbeuty

Ditt frikort gäller i hela sverige.
    Du kan välja vilken gyn som helst.

hoppfull67 skrev 2008-08-15 08:27:06 följande:
    Tusen tack för all svar! Tror ni verkligen att man kan välja en gynekolog som har mottagning i ett annat Landsting än det man själv tillhör? I mitt fall flyttar jag från ett Landsting, en kommun, en stad till nytt Landsting, ny kommun och ny stad. DEt betyder väl också att mitt frikort inte länfre går att använda antar jag..suck.
  • Liselotte B

Jag är inte helt säker men någon tipsade mig, när jag ställde en liknande fråga här, om Oxbackskliniken i Södertälje.
    Min klinik utomlands tipsade mig om en läkare här i Sverige. Du kanske kan prova det?

• hoppfull67

Ok, tack Liselotte, var det Oxbackskliniken han tipsade on menar du?

• Fiddelina1

Oxbackskliniken är kanon!

• hoppfull67

Ok, får man bo i Södermanlands län och ändå gå i Stockholms läns landsting på Oxbackskliniken i Södertälje??

• pp08

hoppfull67: du får nog "gå" i vilket landsting du vill, jag antar att ni ska betala själva?

Svar på tråden Bra gynekolog i Södermanlands län som förstår sig på sekundär barnlöshet och äggdonation??