min hund kan inte sluta äta bajs!
Jag tror jag blir tokig på min hund, hon kan bara inte motsåt bajs och det är så jäkla äckligt!!
Jag har 99% lydnad på min hund, går perfekt i koppel, drar inte skäller inte. Bor 100 meter ifrån ängar och skog så hon är i stort sätt alltid lös, sticker alldrig lös, följer mig hela tiden och kommer direkt på inkallning. MEN den procenten som gör att jag känner att jag intehar henne 100% är att känner hon doften av bajs så skiter hon fullständigt i mig och blir blockerad. Då får jag springa snabbt till henne för då passar hon på att hetsäta tills jag tar henne. Detta hetsätandet gör hon även i koppel då jag kanske inte ser att det ligger en baj under gräset.
Vad kan man göra jag tror jag blir tokig.
Läste en gång någonstans att man kunde ge sin hund annanas för detta då äter bajs för att det är något ämne i bajset som de vill åt som finns i annanas (låter sjukt) men det hjälpte inte.....
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-19 13:12
Tack för alla svar! Hon äter dock inte sitt eget bajs, bara alla andras. Hundbajs, hästbajs, harbajs, igelkottbajs, kattbajs, name it. Hon äter Hill´s och det ska ju vara ett bra foder har haft det i ca 9 år på min andra hund som gick bort förra veckan.
Hon har fin avföring och bajsar inte hela tiden som hundarna gör på "skit.foder".
Men jag ska prova med äggula.
Splash vet du hur mycket man ska ge?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 14:58
Har nu gett äggula i en vecka kan inte säga att jag märker något jätteresultat. Vi ökade på från en varannan dag till en om dagen för igår, så vi får se. Tycker att hon vid enstaka tillfällen klarat att gå förbi hästskitar men likförbannat står hon där och mumsar ute på någon än 10 minuter senare.
Nu jobbar vi vidare på att ihop med äggula stoppa detta som säkerligen även har blivit en ful ovana!!!!