• Bemyangel

Hans ex (bio mamman)har jag svårt att acceptera? Någon som håller med??

Är bonusförälder till 2 barn på 7 och 9 år som är varannan vecka hos min pojkvän.

Har svårt för deras mamma. Tycker det e jobbigt nog att hon måste finnas i våra liv och bestämmer också mycket därefter. Hon brukar ofta åka utomlands och förstör våra planer om vi ska göra något speciellt. Jag måste rätta mig efter hennes resor eller om hon ska jobba extra för att kunna resa. Då prackar hon på honom barnen fast det är hennes tid/vecka med hennes egna barn, och han ställer in med mig det vi hade planerat att göra och tar barnen extra. Men så fort vi ska göra något vägrar hon att ställa upp för oss. Men han ställer upp så fort hon och hennes kille ska resa.

Hallå e inte jag värd något. Accepterar att han har barnen varannan vecka. Men om han typ ska ha dom jämt för deras mamma vill resa mycket och inte vill ha dom med. Så tycker jag att han kan ha full vårdnad och barnen kan träffa henne från fre och söndag istället. Blir ju så nästan varje gång iaf. För ska hon inte resa , så ska hon på fest eller jobba extra.

Jag och min pojkvän har en komplicerad relation, för vi e hemliga för jobbar kompisarna och chefen pga att vi inte får va tillsammans. Och kan inte göra vad som helst i stan utan måste åka bort för att göra något vanligt som att gå ut och äta middag/bio.. När hon sabbar våra utflykter känns det som om sabbar våran relation också.

• Svar på tråden Hans ex (bio mamman)har jag svårt att acceptera? Någon som håller med??
  • Qywez

Fast du tänker fel, det är inte exet som sabbar, utan din kille.
    Din kille behöver ju bara säga nej, då hon ber honom och framföra att han har andra planer, skulle exet tjabbla om det, så får han väl sätta ner foten, med tanke på alla gånger han ställt upp och så få hon ställt upp.
    Din kille ska värdesätta både sin relation med barnen och med dig, men han tar besluten, så även om exet ringer, så kan han avböja sin extra tid med barnen, för att han planerat tid med dig, tar han barnen ändå, på bekostnad av er tid tillsammans, så är det ett val HAN gjort, inte exet.
    Exet utnyttjar säkert hans snällhet, men den som ska stoppa utnyttjandet är ännu en gång din kille!

• Calles matte

Håller med Qywes helt och hållet, felet är inte exets utan din killes. Det är han som måste respektera er relation och därmed lära sig att sätta gränser för sitt ex. Självklart vill han ha sina barn så mycket som möjligt och därför är det inte svårt att förstå att han väljer att "ställa upp" för sitt ex hela tiden trots att han aldrig får någonting tillbaka från henne. Dock måste du få honom att inse att om han värdesätter ER relation så måste han ibland lära sig att säga nej och istället prioritera tid tillsammans med dig. Annars får du nog ta och fundera på om du verkligen vill leva i en relation där du alltid kommer "på undantag".

Svar på tråden Hans ex (bio mamman)har jag svårt att acceptera? Någon som håller med??