• matten68b

    Snorungar som tjuvringer på dörren.

    Någon som har tips på vad man gör åt ungar som tjuvringer/knackar på dörren? Har pratat med deras föräldrar men inte hjälpt.
    En av dem ska tror jag börja i femman och två andra ska börja i sjuan. Tycker de borde vara för gamla för sådana barnsligheter men icke........

  • Svar på tråden Snorungar som tjuvringer på dörren.
  • geggan

    Ta dem hårt i armen och led dem till sina föläldrar så får de läxa upp dem framför dig. Skulle bli arg som ett bi om de höll på hemma hos mig.

  • sorba

    Chilipulver på ringklockan... och sen hoppas på att de kliar sig i ögonen/näsan.

    Eller "råka" öpna dörren häftigt precis när dem ringer på.

    Jag hade blivit redigt f-bannad om det var min dörr de ringde på hela tiden.

  • Lotlas

    Vi råkade ut för det en gång när vi bodde i lägenhet. Någon ringde på vår dörr (högst upp i huset), och när vi öppnade hördes fnitter och springande steg i trapphuset. Vi bodde precis ovanför porten, så vi sprang ut på balkongen och väntade tills de kom ut. Strax kom två-tre killar (minns inte längre) ut och sprang mot bollplanen. De bodde inte i huset, så vi antog att det var de som busringt.

    Vi gjorde oss ett ärende ut strax efter och gick förbi bollplanen. Jodå, de var kvar och höll på att spela basket. Maken plockade fram sin mobilkamera och tog ett kort på dem. De frågade varför han tog det och han sa att det var bra att ha när man pratar med polisen. De såg skitskraja ut när vi gick därifrån. Givetvis tog vi det aldrig till polisen (eftersom det var en engångsföreteelse), men det hjälpte bra att skrämma dem med det! Killarna var i 11-13-årsåldern.

  • LiindaE

    smörj hundskit på ringknappen... dom kommer INTE vilja trycka på den igen

  • matten68b

    (trådstartaren)
    Hahaha....ja hundskit kanske vore nått men skulle nog inte uppskattas särskilt av andra besökare....

    Önskar jag nån gång kunde se att de var på väg mot dörren och på det viset ha blomsprutan redo men attans... Nej ser dem alltid rännandes härifrån efter de knackat på.

  • spettakel
    sorba skrev 2008-08-19 10:05:37 följande:

    Chilipulver på ringklockan... och sen hoppas på att de kliar sig i ögonen/näsan.

    Eller "råka" öpna dörren häftigt precis när dem ringer på.

    Jag hade blivit redigt f-bannad om det var min dörr de ringde på hela tiden.


    Misshandel? 
  • Tow2Mater

    Gammal tråd, men busringa har ju ungar gjort i alla tider. Vi gjorde det, pojkens vänner gör det (fast min pojke skulle ju naturligtvis aaaaaldrig göra det ;) , men blev less just igår kväll när de inte gav sig utan vid fjärde gången retade upp maken till max så han skrek efter dem och hotade med polis. Då slutade de.

Svar på tråden Snorungar som tjuvringer på dörren.