• Alle

Hur i hela friden ska detta bli??

AAAARRRHHHGGGHHH!!!!

Hjälp mig!

JÄVLA Tonåring (nästan, 13 om drygt 1 månad)
    Antingen fräser och spottar  hon eller så skriker och grinar hon Skrikandes - för att två timmar senare vara jättegosig.

Men hur i hela friden hantera de där jävla känslo-hormonstormarna och jag bävar om detta bara är början!!!

Inte kan man muta, eller ignorera eller lyfta bort heller....
    Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Svar på tråden Hur i hela friden ska detta bli??
  • jeikei

mycket rör sig i huvudet på en tonåring... många obesvarde frågor om livet... prova prata mer med henne, ställ frågor, berätta saker om dig (som kan ge henne vägledning om livet)... obs... gör det när hon är på det gosiga humöret alltså... dvs ge uppmärksamhet när hon är på det positiva sättet...

• Bevabus

Jättebra tips av jeikei. Dock så får du stå ut med hormonerna i typ 7 år till Det finns inget botemedel för dom

• Biggan42

Har 2 söner 14 och 16 år och det verkar som om killar ej blir på det sättet. Däremot gaddar dom allt mer ihop sig mot oss och tycker vi är jättegamla (42)och mossiga! Värst är dock 14 åringen som man hela tiden får draaaaa ur saker, samt att han endast vill vara med kompisar. Man undrar ju vart de gulliga ungarna tog vägen!

• Bevabus

Vi finns kvar här, men ni får inte träffa oss på ett par år bara

Biggan42 skrev 2008-08-19 20:31:44 följande:
    Man undrar ju vart de gulliga ungarna tog vägen!
  • Biggan42
    Svar på #4
    Det var ju skönt att höra, jag vet ju innerst inne att det är så!
  • Alle
    Bevabus skrev 2008-08-19 16:39:47 följande:
    Jättebra tips av jeikei. Dock så får du stå ut med hormonerna i typ 7 år till Det finns inget botemedel för dom
    Nä, det har jag förstått....
    Som inte nog med det så är även mamma en hormonhäxa till och från plus att hon har två småsyskon på 2.5 år resp 9 månader. Kan ju få vem som helst att bli knäpp...
    Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • hymafr

Glöm inte bort att det är mycket jobbigare att vara tonåring än att vara förälder till en.

Något jag läste för många år sedan. Tänkte att det kunde trösta lite.

• abnocto

Mitt tips är att försöka ge positiv feedback även när de är på sitt sämsta humör och att välja sina strider. Sedan är det bara att bita ihop ibland och hålla ut, det ska bli bättre

• Biggan42
    hymafr skrev 2008-08-20 00:22:10 följande:
    Glöm inte bort att det är mycket jobbigare att vara tonåring än att vara förälder till en.Något jag läste för många år sedan. Tänkte att det kunde trösta lite.
    Det var bra skrivet, när man tänker efter hur man upplevde tonårstiden själv. Det var en kamp och föräldrarna var endast till för att ge en mat och pengar samt lite ramar då och då som man aldrig uppskattade!
Svar på tråden Hur i hela friden ska detta bli??