Läser din unga tonåring böcker? 12-15 år
Efter flertalet försök att sälja mina gamla ungdomsböcker på nätet utan någon vidare framgång börjar jag undra om barn i den åldern läser några böcker.
Läser ditt barn?
Efter flertalet försök att sälja mina gamla ungdomsböcker på nätet utan någon vidare framgång börjar jag undra om barn i den åldern läser några böcker.
Läser ditt barn?
jag läste mycket när jag var i den ålder och min yngsta kusin som är 15 har läst otroligt mycket ända sedan hon lärde sig läsa.
ja, jag läste också jätte mycket då. Det är nog därför jag reagerar nu. =)
Ja dottern läser en hel del. Dock inte samma böcker som jag läste på den tiden det begav sig. Fast vid 13-14 började jag plöja igenom mammas böcker. Deckare mest.
har haft en som var bokslukare i den åldern och fortfarande är det och en annan som aldrig varit intresserad av att läsa.
Det är en del tjejer som läser i den åldern, men det ökar mera vid 16-17 års åldern.
Ja båda mina stora barn har läst böcker sen de lärde sig att läsa.
Det kanske inte är några av dina böcker som ungdomar idag tycker låter roliga?
Det kanske inte är länge sen du var ung (vet inte hur gammal du är) men mycket har förändrats nu under 2000-talet
Min bonusdotter slukar böcker. Hon fick Narnia böckerna i födelsedagspresent och dom gillade hon verkligen. Är ju böcker som funkar lika bra för killar som tjejer tror jag.
Ingen av mina pojkar (14 och 16) har läst ungdomsböcker. Den äldre gick på vuxenböcker nästan direkt och den yngre har läst 1 bok i sitt liv under tvång! Tyvärr, själv älskar jag att läsa!
okej. Jag är 22 så jätte jätte länge sen är det inte jag själv läste dom. =)
va bara tvungen att kolla lite. Tack för alla svar.
Min 14-åring har precis börjat läsa böcker.
Tycker tex om Katarina von Bredows böcker.
Men inte en enda av alla de böcker som jag plöjde som tonåring.
Å andra sidan hade ju inte vi datorer att sysselsätta oss med.
Min dotter som snart fyller 13 år slukar böcker. Jag läste också mycket i hennes ålder och gör det fortfarande. Yngsta dottern som är 8 år läser också en hel del.
grabbarna är 14 och 15, de läser lite men inte ungdomsböcker-de läser t.ex Stephen King, Dean Koontz, sagan om ringen triologin m.m!
Jag har en kille på 15 år,Och han har nog aldrig öppnat en bok hemma han är inte alls intresserad av att läsa.Utom han kan ibland läsa lite i dagstidningen om där står något om Hif.Och jag brukar säga till han ibland att han ska läsa lite.Men han vill inte.och vad gör man då???
Både sonen som är 10 år och dottern som är 12 är riktiga bokslukare, i synnerhet dottern... Dom har båda läst Vargbröder, men annars är det inte många böcker som de båda vill läsa.
Mina gamla Kittyböcker har dottern läst men hon vägrar KullaGulla böckerna....
haha nej! varken min son eller dotter har aldrig avslutat en bok.. de är 15 resp 12
Vår son har alltid läst böcker. Inte heller så mycket ungdomsböcker utan mer Sagan om ringen, Stephen King, Jan Gullio och liknande.
Jag är 15 och det skulle aldrig falla mig in att läsa en bok.