• Rullan71

Blir sååå besviken!

Jag och mitt ex har 2 barn tillsammans, en tjej som är 10 och en kille på 4 år. Nu ska exet och hans nya, sen 3 år tillbaks, ha ett eget litet barn tillsammans....och det unnar jag dom verkligen.

Men hör och häpna, när jag pratar med exet igår, så säger han att hans nya vill att dom bara har barnen varannan helg istället för varannan vecka, nu när det nya barnet kommer...!!!! Så han visste inte hur det skulle bli....

Alltså, hur tänkter folk ibland...? Fattar dom inte hur ledsna barnen kommer att bli!? Först kommer det en ny individ in i deras liv (med risk för svartsjuka) och sen ska dom inte få vara hos pappa lika mycket som vanligt!

Nej jag blir bara sååå besviken!

• Svar på tråden Blir sååå besviken!
  • Susannee

Förstår att du blir besviken! Hoppas verkligen för barnens skull att pappan står på sig! Fattar inte varför hon inte vill att de stora barnen skulle få vara delaktiga??

♥Ludwig 061229 ♥ William -03 ♥ Josefin-94 ♥ Timmy -89 ♥
  • Heavenlyfaith
    FRUKTANSVÄRT!
    Godta det ICKE!!
    Jag kan inte bli frisk men kan välja att leva lycklig som sjuk
  • The butterfly

Respektlöst, han kan ju inte vilja träffa era barn mer sällan pga det nya barnet.. Det är ju inte ok för fem öre, tänk vad ledsna barnen kommer bli, som du själv skriver, först kommer de en ny liten person och sen vill inte pappa träffa dom lika ofta... Jobbigt för barnen.

• Heavenlyfaith

Kanske inte är pappa som är den största viljan i sammanhanget...

• susannah dean

Hon kanske bara menar i början? De första veckorna med bebisen hemma?
    Det är ett resonemang som jag helt kan förstå nämligen.

Men om hon menar att de bara ska komma varannan helg resten av sitt liv så är det verkligen fruktansvärt.

• Heavenlyfaith

Kan absolut hålla med susannah dean om det är i början o om mamman ska vara hemma på dagarna o själv ta hand om era barn.

• Rullan71
    Svar på #6
    Barnen går på dagis och fritids, så hon behöver inte ta hand om dom på dagarna.
    Jag har tidigare sagt att dom kan vara lediga från barnen en vecka eller så, när dom kommer hem med den lilla, för att hinna komma på plats.
    Det är bara att hoppas att hon kommer på andra tankar.
  • Morning Glory

Dom vill ju kunna knyta an till barnet ifred. Så jag förstår också resonemanget lite. Man får förklara för barnen att pappa ska ha ett nytt barn och att dom behöver lära känna varandra ett tag, men att det snart återgår till det normala.

• S vali s

Om barnen går på dagis/fritids så förstår jag inte varför man inte kan fortsätta med veckovis boende utan måste övergå till varannan helg.
    Visst "bonusmamman" är första gångsförälder och vill "knyta an" till sitt barn men pappan ifråga har redan två barn som inte ska behöva uppleva att bli "undanskuffade" bara för att pappa får en ny bebis...

Jag förstår inte ens hur man kan tycka att det är ok att "skyffla undan" två redan existerande barn bara för att man får ett nytt barn med sin nya partner

Den late får brått när det blir kväll
  • Susannee

Jag förstår inte resonemanget alls. Barnen är en del av familjen och inte skickar man väl bort sina barn för att knyta an till det nya barnet? Om de hade varit helsyskon så hade de ju funnits där hela tiden, nu har de ju en vecka "fritt" o får väl knyta an mer den veckan!

♥Ludwig 061229 ♥ William -03 ♥ Josefin-94 ♥ Timmy -89 ♥
  • susannah dean

Men nu är de ju inte helsyskon, och den nya sambon blir mamma för första gången med allt vad det innebär.

Och det handlar förmodligen inte om att "knyta an". Det handlar om att lära sig amma, lära sig byta blöja, om att inte få sova mer än två-tre timmar per dygn de första veckorna.

Och visst har de avlastning på dagarna, men det är nätterna som är värst.

• TessaS

Den där veckan du har föreslagit till dom, för att "landa" när man kommer hem, den har jag full förståelse för. Jag var i stort behov av den veckan när jag kom hem från BB.

Men att välja bort vv med sina barn på obestämd framtid??!! Nääää... jag som sitter i samma sits som din mans nya tjej hade aldrig tänkt tanken att begära det av min man. Och så äckligt svagt av honom att gå med på det.

• Högström

Förmodligen tycker väl inte mannens fru/flickvän att de andra barnen hör till henens familj och vill inte ha dem där. Särskilt inte nu när de har blivit en egen liten familj. Det är väl inte något konstigt med det egentligen. Man värnar om det egna. Om sedan pappa i fråga känner detsamma, att hans nya familj måste komma först, så är väl det bara att acceptera.

• mysungarna

oj, vad ledsen jag blev när jag läste TS,hur tänker folk, stackars barn.
    jag tänker lika som susannee,att man lämnar väl inte bort storasyskonen för att det kommer en ny bebis i familjen.

usch, jag känner mig riktigt upprörd, MEN vore det jag som hade separerat och bara fick ha barnen varannan vecka så skulle jag vara överlycklig att få ha dom mer, för jag skulle inte klara mig utan barnen känns det som.
    men nu gäller det ju inte mig utan små stackars barn som missar umgängestid med far sin, usch igen ......

• styvmamma

Hej. vi har varit i den sitsen som ditt ex är MEN vi ville tvärt om. Ha alla barnen hos oss mer så alla fick njuta av den nya i familjen. Jag hoppas de löser sig för barnens skull. Ha de bra!

• Tezz72

Jag tycker det är sjukt lågt gjort av pappan, att förskjuta sina barn. Herregud dom barnen tillhör väl honom med? Eller har en pappa alltid rätt att skyffla undan sina första barn?

Högström skrev 2008-08-19 14:42:21 följande:
    Förmodligen tycker väl inte mannens fru/flickvän att de andra barnen hör till henens familj och vill inte ha dem där. Särskilt inte nu när de har blivit en egen liten familj. Det är väl inte något konstigt med det egentligen. Man värnar om det egna. Om sedan pappa i fråga känner detsamma, att hans nya familj måste komma först, så är väl det bara att acceptera.
  • Mysan59

Fy f**n, hur kan han ens säga att "han inte vet hur det ska bli"?! Förbannade karlar! (jaja inte alla, men fööör många)

Svar på tråden Blir sååå besviken!