• Erics mamma

6 mån och äter kronärtskocka

Undrar om det är några andra bebisar som provat och tycker om att gnaga på kronärtskocksblad. Upptäckte i helgen att min son tyckte det var jättegott men vet igentligen inte om det är ok för honom. Har försökt hitta info men inte lyckats, någon som vet?

• Svar på tråden 6 mån och äter kronärtskocka
  • Pucko Buffy

Säkert ingen större fara. Kul att han gillar något annorlunda.

• Neko

Är den tillagad eller inte =) Lät spännande =)

• Erics mamma

Det var kokt färsk kronärtsskocka. Han satt och tuggade på den köttiga nederdelen på bladet. Blev förvånad när jag skulle "äta upp" efter honom och det inte fanns något fruktkött kvar! Fick totalt 4st blad och var jättenöjd att få sitta och äta det vi åt.

• siamusen

Det åt mina barn tidigt de med, fast i burkform. Men det âr gott och nyttigt Tror det var deras fôrsta grönsak till och med.

• Neko

Måste prova det med Kira, han är lite kinkig med mat men han kanske gillar detta =)

• sati

min lilla på snart 6mån älskade det med, jag har med försökt googla på det men inte hittat något alls. man är ju orolig för gifter mm att det ska vara farligt för dom :/

• Sockervaddspinnen

Min son har käkat kronärtskocka, kapris, oliver, sushi och lite annat "udda" sedan låg ålder.

Svar på tråden 6 mån och äter kronärtskocka