• Sorax

Fotboll!!! VM-kval

6 sept spelar vi vår första kval match.. klarar vi att komma med till VM?

• Svar på tråden Fotboll!!! VM-kval
  • Greeeken

Men herergud vilket snack det är om det "nya" spelsystemet.
    Vad alla klagar och ska spela smarta.
    Går inte sverige vidare då kommer alla wanabe experter säga , VAD VAR DET JAG SA.
    Går sverige vidare så kommer alla tycka att LL är ett geni.
    Sverige kommer gå vidare så är det.
    Mot bättre lag så spelar sverige o på nått sätt så kommer dom vidare.
    Albanien är svåra hemma det vet många lag men de bara svenskarna som nedvärderar albanerna o alla andra.
    De va på tiden att sverige testar nått nytt.
    Kanske 4-3-3 hade varit nått men mot lag som har alla spelare framför strafområdet spelar systemet ingen roll längre, men de kanske inte många som fattar det?

• Sorax

tyvär vann vi inte mot albanien men vi gjorde annars väldigt bra i från oss. nu tänker många att det var konstigt att vi inte vann men ni ska veta att de bästa lagen i världen har jätte stora problem att möta albanien då albanien spelar hemma. i vår grupp blir det nog inte många lag som tar poäng mot albanien där nere..
    men på onsdga smäller det då vinner vi solklart!!!!!!!!!

• kaminos

Vi kan ta oss vidare om man sparkar iväg Daniel Andersson så långt bort ifrån Sverige som möjligt.

• kaminos

Problemet med Lagerbäck är att han tar ut spelare som inte kan passa eller har någon speluppfattning över huvudtaget.

O Mellberg - Kan ej passa
    P Hansson - Kan ej passa
    M Nilsson - Kan ej passa
    D Andersson - Kan ej passa
    o Went - Kan ej passa
    Majstorovic - Kan ej passa
    Willhemsson - Kan ej passa
    T Lindroth - Kan passa ibland

• Papito

Jag håller med om att det börjar bli tjatigt med systemsnacket. I slutändan handlar det ändå om vad spelarna presterar men visst kan systemet hjälpa eller stjälpa. Vad jag menade var just det som hände, att man bytte system för att bli mer offensiv men faktum är att det blev tvärtom. Oavsett vad systemet heter måste ju spela ha tillåtelse att gå framåt om man vill spela mer offensivt.

Jag är absolut en av dem som tror att Sverige går vidare om de spelar tillräckligt bra, oavsett system. Jag tror givetvis att vi INTE går vidare om vi inte spelar på topp...även det oavsett system.

Systemet är en hjälp men det kan inte göra jobbet.

• Greeeken

Bra sagt Papito
    KAminos ja tror nog Lars har bra mkt bättre koll än va du o ja har.

• Sorax

ja vad ska man säge som trådstartare om matchen??? första halvlek katastrof, men vi släppte inte in nåt mål så de ska vi ta till vara på.
    andra halvlek sverige sverige vilken fotboll vi kan spela ibland, fortsätt utväckla detta spel...

• Greeeken

Måste bara säga att svenska publiken är medgångssupportrar.
    0-0 och de buar ut sitt eget landslag.
    Det om något är SKANDAL.
    Sen att svenska sportjournalister enkelriktade trångsynta och okunniga det vet ju alla.
    Dom lever fast på gamla dagar och vägrar fatta att man KAN faktiskt byta taktik.
    Lita på Lars istället och ge stöd.
    Shit vad det klagas om taktik hit o dit, även bland spelarna.
    Sverige vinner gruppen, vänta så får ni se.

• Sorax

Så ska det låta Greeeken.. änligen nån som är på rätt spår..

• Sorax

ja då var det en vecka kvar till mötet mellan sverige och portugal.... men tyvär så tror ja inte att vi vinner man man vet ju aldrig med tanke på att danmark slog portugal nere i portugal.. så vi får se vem vet....

• TurboToken

Sverige kommer inte få vara med i VM. Vi kommer inte långt med egot Zlatan..

Svar på tråden Fotboll!!! VM-kval