• Thea pysslar

Någon i Sollentuna eller Stockholmsområdet som utnyttjar vårdnadsbidraget??

Hej!
    Jag har en dotter på 4,5 och en på 1,5. Ett-och-etthalvtåringen kommer att vara hemma med sin pappa fram till januari (då hon fyller två) och jag börjar jobba nu i dagarna. Men jag funderar på att gå hem igen efter jul och utnyttja vårdnadsbidraget och vara hemma tills yngsta dotterna fyllt tre (eller är det så länge de är tre år?).

Finns det någon annan i Sollentuna eller i närheten som tänker samma tanke? För även om jag har förstått att det inte är så viktigt att de andra barnen de träffar är jämnåriga kunde det vara roligt att ha kontakt med någon annan i samma situation.

• Svar på tråden Någon i Sollentuna eller Stockholmsområdet som utnyttjar vårdnadsbidraget??
  • Annica Saga

Jag är hemma med bägge barnen har en dotter på 4 år och en son på 10 månader, bor i Sollentuna.
    Vi har tänkt att utnyttja vårdnadsbidraget när sonen blir 1 år, har haft det förut för dottern då det hette enfamiljssystem.

• Thea pysslar

Hej!
    Roligt att höra!
    Så båda barnen är hemma? Har äldsta dottern gått på dagis innan lillebror kom?
    Gissar att du rekommenderar att vara hemma så länge det går?

• Tulibul

Jag kommer att använda mig av bidraget och bor i Vallentuna. Min minsta är snart 11 mån nu och jag kommer använda mig av bidraget tills hon är 3.

Svar på tråden Någon i Sollentuna eller Stockholmsområdet som utnyttjar vårdnadsbidraget??