• små fötter

Grattis på födelsedagen min älskade pojke

Idag fyller du ett år. Inget konstigt med det egentligen, barn fyller ett år titt som tätt. Men du är min enda son, och du lever inte. Idag för ett år sedan så såg jag dig för första och sista gången. Du var så lik din pappa.. Dina små miniatyrhänder var en kopia av din pappas händer. Vi höll i dig, vi kysste ditt lilla huvud, vi studerade hela din lilla kropp in i minsta lilla detalj. Vi log åt att dina fötter var så lika mina och vi grät över att dom små fötterna aldrig mer skulle få sparka, aldrig trampa, aldrig gå.. Din mormor och morfar kom och hälsade på oss. Mormor hade sytt en så fin liten dress åt dig som jag och pappa klädde dig i. Min fina älskade lilla son..

Alla som säger att smärtan går över, dom ljuger. Smärtan går aldrig över, den blir - om möjligt? - hanterbar med tiden. Saknaden går aldrig över den heller, men jag börjar lära mig att leva med den. Idag har du två småsystrar, min älskling. Små flickor som är så lika dig och din storasyster. Ni har likadana munnar alla fyra och det gör mig så stolt ända in i själen!

Jag hoppas att du får en fin ettårsdag i himlen, min älskling. Jag vet att du delar din födelsedag med flera av himlens vackraste små änglar. Jag föreställer mig hur du ser ut, med blont dunigt hår och stora blåa ögon.. Jag önskar så att jag fick se dig och hålla om dig. Mamma älskar dig så!

Grattis på 1-årsdagen Gustav

Fideli och Lily kom 25/4 -08
  • Svar på tråden Grattis på födelsedagen min älskade pojke
  • lillamy68

Grattis till Gustav på 1-års dagen!

Min son Theo firar sin 2-års dag i himlen idag.
    Kanske har våra söner ett gemensamt kalas!

• Tulpan74

Grattis till Gustav!
    Och kramar till hans familj!

• små fötter
    Änlamamma skrev 2008-08-24 18:57:04 följande:
    Grattar här med då!Grattis lilla GustavHur mår du? *kramar om*
    Dagen har varit mycket tyngre än vad jag någonsin kunde ana.. Tårarna vill aldrig sluta rinna. Men nu är snart den här dagen slut, och det innebär att det är ett tag till kvar tills nästa årsdag. Även om alla dagar är tunga, så är årsdagarna värst.

Tack alla ni som tänker på oss och skickar grattis till Gustav idag.
  • lovawille

Grattis på födelsedagen lilla Gustav och en massa kramar till din fina mamma

Lova 25/7-08 och änglarna Love och Hannes f/d 070729
  • tan73
    Här kommer ett sent men STORT GRATTIS till lille Gustav på 1års dagen!!!

~*~ saknar min Sebastian~*~
  • PandaPrinsessa

Åh,vännen! Vilket fantastiskt kalas det har varit i himlen idag!

Jag hoppas att ni haft en minnesvärd och hoppfull dag hela familjen.

KRAM

Nu har vi ett barn i himlen och ett på jorden...
  • CoolaSuperMamsen

GRATTIS Gustav många kramar till er.

Beklagar att det är en sorgedag jag bävar själv inför Wilmers 1 årsdag

4barns mamma till 3 underbara tjejer och en liten ängla pojke.
  • maraug

Grattis Gustav!
    Många Kramar
    Maria Davids mamma

• Nettisens

Åhh små fötter, nu rinner det tårar på mina kinder..
    Stor kram till dig extra särskilt idag!

Och du Gustav: GRATTIS lilla vännen! Hoppas du och alla andra små änglakompisar äter jättegod tårta och får ballonger och kanske en clementin?! Visst hoppar ni runt och busar på duniga moln?

• små fötter

Tack alla ni som grattade Gustav på hans 1-årsdag igår.
    Tänk att så många minns och tänker på en så liten människa.. om ändå de i min närhet också gjorde det..

• Änlamamma
    små fötter skrev 2008-08-24 21:59:42 följande:
    Dagen har varit mycket tyngre än vad jag någonsin kunde ana.. Tårarna vill aldrig sluta rinna. Men nu är snart den här dagen slut, och det innebär att det är ett tag till kvar tills nästa årsdag. Även om alla dagar är tunga, så är årsdagarna värst. Tack alla ni som tänker på oss och skickar grattis till Gustav idag.

Ja... jag förstår det.
    Noels årsdag närmar sig med storm steg och det känns i hjärtat. Tänk att det gått så fort samtidgt som att livet verkar stå stilla på många sätt!

*kramar*

Ang de i din närhet!

Jag har undrat över det, hur kan de tro att våra döda barns årsdagar är mindre värda än sina egnas levande barn?

Jag tvingar dem till att minnas genom att bjuda in dem på en minnestsund med tårta och besök i minneslunden i Oktober!

De som tackar ja och kommer (förutom om ngn har ngt som ej går att avboka, typ sjukhus etc) är de jag kommer ha högt på min lista för all framtid.

kram igen

Noel B/D 10/11/07
  • Alisa

Grattis lille Gustav, i efterskott, hoppas de andra små firade, busade och skojade med dig som din mamma och pappa hade velat. 

• Therese1980

Grattis Gustav i efterskott.
    Kramar till din familj på jorden.

• jagäraf

Ett grattis i efterskott från mig också. Kanske du och min Elias hade änglakalas tillsammans eftersom Elias fyllde fyra år dagen före din ettårsdag?

Svar på tråden Grattis på födelsedagen min älskade pojke