Kan man bli överstimulerad med Pegotime??
Jag har egen äl men tar ändå Pergotime en månad nu för att se, dubbel dos, två tabletter per dag. Är det farligt? vad menas med att bli överstimulerad egentligen?
Jag har egen äl men tar ändå Pergotime en månad nu för att se, dubbel dos, två tabletter per dag. Är det farligt? vad menas med att bli överstimulerad egentligen?
Jag tror överstimmulerad betyder att det bildas för många ägg.
Jag hade 8 äggblåsor vid ett par tillfällen när jag år pergotime.
Jepp det kan man! Om man blir överstimulerad så betyder det att kroppen släpper ifrån sig fler än 1 ägg som kan bli befruktat. Alltså kan man få en flerbördsgraviditet.
Men vissa tar ju Pergo för att förstärka sin egen ÄL. Gör du detta på ordination av läkare?
Ja, absolut.
Hur gör man annars? Ibland hör man ju talas om att det går att köpa på internet men hur vågar man det? Jag är tveksam om det verkligen hjälper när man har egen ägglossning... Finns det någon som har erfarenhet av detta?
Jag ska börja på min 3dje pergotime kur nu.. fick mens igen för 3 dagar sedan...Jag har ägglossning och min mans soldater är bra.. hoppas det blir något denna gången..
Ooo ja! flera gånger har jag blivit det,så tillslut fick vi ta sprutor istället=)
När jag åt pergo var det noggranna kontroller med VUL för att se att inte för många ägblåsor bildades. En gång hade jag tre blåsor då fick jag sexförbud, men eftersom jag då blev ledsen så punkterade de istället två av de tre blåsorna så att det bara blev en kvar.
Jag hade 18 blåsor sist, en av dem var 2 mm större än de andra så jag får fortsätta, när det blir äl-omslag återstår att se.
Första gången hade jag bara tre blåsor så jag antar att kroppen hade lagrat pergo i kroppen till omgång två nu...