• Heirofob

Ensam mamma i Linköping

Hej..
    Känner mig som världens ensammaste typ, Är 22 år. Och mamma till två pojkar. Problemet är vänner, de jag har är inte några på sama "nivå" som mig. Det sups och festas massor. Medans jag är ensam i min "umgängeskrets"(om man kan kalla de det numer)om att ha barn. Är ganska blyg av mig. Men kunde vara kul att hitta några man kunde ha skoj med. Utveckla relation och så småningom kanske bli bästa vänner. Vänner får man aldrig för mycket av.
    Mvh Mickan

• Svar på tråden Ensam mamma i Linköping
  • MickisG

Hej! Håller med dig om att många i våran ålder (fyller 23 år i dec) är mycket för att festa och vara ute på krogen. En annan är ju inte i dessa tankar precis. Du är inte ensam i alla fall :)

• Lillamorsan20

Hej!

Jo jag håller med dig men jag har vänner som jag umgås med men inte lika ofta längre, för vi bor inte lika nära nu. Ibland kan det kännas lite ensamt som du säger.
    Själv bor jag i Norrköping och känner inte heller många så vora kul om vi kunde kanske träffas på fika eller pratas
    Vhm Kattis

• Heirofob

Tur att man inte r ensam ! Men det kan knnas så rtt så ofta. Inte ett simpla sms från vnner längre.. trist! Norrköping. Det är ju inte blodigt långt bort =)

• hanna 88

Hej!
    jag känner allt igen mig. man ligger liksom inte på samma nivå som sina gamla kompisar länre efter att man fått barn.
    jag bor också i linköping och har en son på 2 månader - hänger gärna med på fika och prat, jag skulle absolut också må bra av lite nya vänner! //hanna

• hunybany

Hejsan!

Jag förstår precis vad du menar! Jag är själv 19år gravid i v 39+1 idag(fyller 20 i nov).
    Och jag vill knappt umgås med någon jag umgicks med innan, just för att man hamnar på en helt annan nivå och prioriterar olika grejer i livet. Känns som dom andra plötsligt blivit så omogna, men det är väl man själv som mognat ifrån dom.

Så då står man där nästan helt utan vänner,och det är inte kul alls!

En grej som stör mig är att nu när folk vet att man ska ha barn så hör en del av sig, som jag vet vilka det är med aldrig umgåtts med, eller som det var år och dagar sen man träffade.. Och nu helt plötsligt vill dom träffas. Och då låter det - åh vi måste ju träffas nu snart när bebis har kommit.

Då är det inte en själv dom vill träffa ändå, utan ens barn.

Vore kul och träffa nytt folk :) Som är i samma nivå som en själv:)

• Maria84

Känner igen det där, fick mitt första barn när jag var 19 och i och med det försvann "vännerna" för vi hade inte alls samma intresse längre.

Jag har hittat några här på FL som jag träffar lite då och då men vi har i stort sett inga vänner som vi umgås med som har barn. Känns trist..
    Bor utanför Linköping, har en son på 5 år och en på snart 8 mån.

Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127
  • Heirofob

Känns jätteroligt med vänner.. jag kan lägga ut min mail.. så kan man prata mera =) mickaela.dahlqvist@hotmail.com är det nån som gillar msn har jag en annan mail dit, men är sällan inne, så hör av er om ni vill ha den kontakten.. även smsa om man vill börja med det.. vore skitkul..!

• rosaros

Heejsan alla!! Äntligen har jag hittat en tråd för ensamstående mamma :) SJälv är jag 23 år och har en liten kotte på snart två år :) Skulle vara jätte kul om någon var sugen på att träffas eller likande.. för ibland känns de sjukt ensamt och tråkigt! Skulle vara skönt att prata och bara träffa personer i likande situation!! Hoppas bara någon nu hör av sig :)

• Heirofob
    Svar på #9
    Alltid kul med nya vänner! Jag ber om ursäkt att jag inte hört av mig, håller på å flyttar, så numer ska vi bo i Tannefors,
    Vart går ni och träffar folk? bvc, mammagrupper? eller hoppas ni på kontakt i lekparken?=)
Svar på tråden Ensam mamma i Linköping