Vill separera och flytta hem med barnen. Hur göra?
Jag är bosatt i frankrike sedan 3 ar sedan och har 2 flickor pa 3 och 1 ar. Pappan är fransk, ej gifta. Nu vill jag inte längre leva med denne man. Han bryter ner mig psykiskt med sitt humör som växlar fran dag till dag. Men framförallt oroar jag mig för äldsta dottern. Han är inte snäll med henne. Skriker och gormar, hotar med stryk och att kasta hennes käraste leksaker när hon inte gör som han vill. Säger till henne att dra at helvete mm. Jag vill flytta hem till sverige med mina barn. Har precis fatt ett erbjudande om jobb, ett riktigt bra jobb. Jag har vänt mig till advokat för att informera mig om hur det fungerar här. Han säger att stannar jag i frankrike sa far jag vardnaden om barnen, pappan rätt till varannan helg. Vill jag flytta finns risken att pappan kan fa vardnaden, även om mina chanser till ensam vardnad är stora da ocksa, 70-80%. I dagsläget har han inte möjlighet att ta hand om dom pga av sitt jobb. Jag har inte ännu sagt nagot till honom, är rädd för hans reaktion. OBS. Jag vill inte förbjuda honom att träffa barnen utan tänker mig att han kan ha dom pa sin semester och langhelger mm. Har nagon erfarenhet fran liknande situation? Ska jag vaga strida för att flytta?