• mazely

äntligen gravid, men vet inte vad jag ska känna. Panik?

tror inte det är sant. Vet inte hur många gånger jag stirrat på ett negativt test, vridit och vänt för att hitta antydan till ett streck. men nu var det där på riktigt. Efter tre år med preventivmedelsslarv, ett och ett halvt år av idoga försök, utredning och hela kittet, tog det sig till sist.

Och nu vet jag inte vad jag känner. En del av mig vill fira som en galning. En del av mig vill låtsas som ingenting. En del av mig har panik och vill emigrera till antarktis och gömma mig. En del av mig vill inreda om hela huset. En del av mig fattar noll.

Ska det vara så här? trodde jag bara skulle vara helt enkelt lycklig

• Svar på tråden äntligen gravid, men vet inte vad jag ska känna. Panik?
  • Googels

Grattis!!

Tror det kan vara rätt vanligt att känna som du gör, framför allt om man försökt länge.

För mej tog det oxå ett tag innan jag fattade det, och innan man börjar känna något som rör sig där inne och ser magen växa så är det svårt att verkligen förstå att det faktiskt finns något där inne

• Miracle Cats

Grattis . Det låter som helt normala reaktioner. Efter alla våra år gick det inte in för oss förrän efter tre tester, varav det sista var ett digitalt med ordet "GRAVID" .
    Sen har känslor och tankar gått upp och ner, men nu när vi närmar oss v.12 och var på första vul:et i onsdags, DÅ trillade poletten ner mer.

GRATTIS

You can´t burst my bubble
  • TereseA
    mazely skrev 2008-08-31 15:17:26 följande:
    tror inte det är sant. Vet inte hur många gånger jag stirrat på ett negativt test, vridit och vänt för att hitta antydan till ett streck. men nu var det där på riktigt. Efter tre år med preventivmedelsslarv, ett och ett halvt år av idoga försök, utredning och hela kittet, tog det sig till sist.Och nu vet jag inte vad jag känner. En del av mig vill fira som en galning. En del av mig vill låtsas som ingenting. En del av mig har panik och vill emigrera till antarktis och gömma mig. En del av mig vill inreda om hela huset. En del av mig fattar noll.Ska det vara så här? trodde jag bara skulle vara helt enkelt lycklig
    det är normalt..så kände jag oxå..som Panik..var nervös och hade panik första månaderna...blev bättre sedan..

man tror att det ska kännas som dans på rosor..men verkligeheten är inte sådan..

var med om många här på FL som känner som vi..så du är inte ensam-
    Akiim är mitt liv 071004
  • Glenda Glad

Grattis!
    Det tar ett tag innan det sjunker in tror jag. Efter så lång tid av längtan och väntan är det så svårt att bara våga känna glädje. Men det kommer säkert

Jag vågade mig inte in på detta underforum för gravida förrän jag hade gjort  mitt vul. Jag vågade inte räkna mig som gravid på så många veckor

* Är i v 25 *
  • mazely

tack så mycket för grattis...har dristat mig till att faktiskt fira lite ändå...

och ett litet, litet tyst wow!!!

Svar på tråden äntligen gravid, men vet inte vad jag ska känna. Panik?