• cirpen

Stockholms Norrortsföräldrar hemma mer än 1,5 år?

Hej hopp!

Finns det fler föräldrar hemma mer än 1,5 år som gärna vill hitta på saker i norrort?
    Typ gå i skogen, pyssla, leka ute eller inne eller annat?
    Jag är öppen för alla skojjiga förslag!
    Jag kan tänka mig att skapa ngn slags egen skogsknytteverksamhet ifall ngn är intresserad?
    Själv bor vi i Åkersberga, har en tös på just 1,5 år.
    Vi planerar att vara hemma tills hon är tre år.
    Hör av er!

• Svar på tråden Stockholms Norrortsföräldrar hemma mer än 1,5 år?
  • Bess

Hej! Vad kul med denna tråd!! Jag e hemma med vår 1,5 åriga son och kommer att vara hemma till jan-feb 2010. I slutet på november kommer vi dock att få ett till barn.

Vi bor i Sollentuna, och känner inte så många andra som är hemma med barn. Alla i mammagruppen har ju börjat jobba nu. Så man känner sig lite ensam.

Vi brukar dock gå till öppna förskolan ganska mycket.

• Tulibul

hej hej bess!

kul att du tittade in hit!
    Grattis till den lille knatten som snart ska komma! Jag tycker det är så underbart att få små "bebbar" i höstmörkret de blir som världens underbaraste ljus mitt i. Har haft tre "höstbebbar"

Vad kul att du planerar att vara hemma ett tag.

• kerstinsdotter

Hej allihopa! (särskilt Annica )

Jag är hemma på heltid med vår son som är 3 år, vi bor också i Sollentuna. Planerar att vara hemma åtminstone tills sonen är 4, gärna längre om han fortfarande verkar må bra hemma.

Apropå utomhusaktiviteter så har jag hört talas om att det ska finnas en kul Mulle Meck-lekpark i Järfälla men vi har inte varit där ännu.

• Tulibul

..det lät kul..hmmm dit kanske man kikar förbi någongång...
    Kul med tips!

• cirpen

Lillfisens mamma: Hej och välkommen!

Är det Mulle meck i Järvastaden du menar?
    Är det någon som varit där?

• Bess

Ja vi har varit till Mulle Meck. Kanonfint där!!! Men det e ofta mkt folk där, men det går bra trots det.

• Tulibul

är det lika mycket folk på vardagarna som helger?

• Bess

Vi var där en vardag kl 14:30 och då var det mkt folk där. Bl.a dagmammor. Har inte varit där en helg, men jag antar att det e mer då.

• Tulibul

vilka åldrar tycker du att det passar bäst för?

• Bess

Min son e 1,5 år...och vissa saker passade honom. Men man ska nog inte vara yngre iaf.

• Tulibul

okej tack för svaret. tror jag/vi ska testa stället till helgen kanske. det skulle visst bli lite varmare nu...vilket känns välbehövligt i detta gråa, kalla ruskväder

• cirpen

Ett litet tips ifall ni inte varit där:

Trollstigen vid ekebysjön i Danderyd.(Nära kyrkan)Ligger precis vid station bråvallavägen. Fullt med egenhändigt gjorda små troll..Mysig stig, med mycket rötter och spångar.
    Någon som vill åka dit nån em eller fm?

• Tulibul

hade varit skoj men det är ju det att jag måste vara vid barnens skola vid tjugo i två. kan tänka mig att det blir lite tajt och stressigt....hmmm kanske kommer jag på någon lösning...

• DrKejs

Hej, inte norrortsförälder men har nära ut till Danderyd, bor nära östra station. Samma sak för oss som för en del andra, alla börjar dagis utom våra barn...

Vi är båda hemma på deltid, så barnen går inte på dagis. Hänger gärna på någon dag för att träffa andra barn och vuxna.

• cirpen

Välkommen DRkejs!
    Ja det är ju smidigt att ta tåget ut, sen är det inte alls långt att gå. Man ser stationen från stigen!

Tulibul skrev 2008-09-17 23:19:56 följande:
    hade varit skoj men det är ju det att jag måste vara vid barnens skola vid tjugo i två. kan tänka mig att det blir lite tajt och stressigt....hmmm kanske kommer jag på någon lösning...
    Efter det kanske? Vid tretiden? Om ni hinner förståss. Eller tidig förmiddag om du åker utan skolbarnen. Du som har lite större barn kan ju pyssla ihop lite troll att ta med? Nu vet jag ju inte hur gamla de är. Men Annas kusin på nio år tyckte det var spännande iallafall.
    Ja du gör ju som du vill förståss!

PS! Kom på att det går ju inte att köra vagn i skogen pga rötterna....
  • Tulibul

..det där med vagnen går ju alltid att fixa. har ju bärsjal och sittryggsäck (heter det så?)
    kanske man ska prova på äventyret (har aldrig haft "nätdejt" förut

Kul att du, hemmapappan kollade in! Läste din profil, kul!

Jaha...vad ska alla hitta på i helgen?
    Funderar lite lätt på mulle mecks äventyrspark, skulle ju bli fint väder också.

Underbart att se solen igen efter en längre tids frånvaro..tror det blir en skogprommis innan alla grabbar kommer från skolan
    Ha det så bra och trevlig helg alla!

• DrKejs

Hmm, jag är rätt beroende av vagn, är rätt tungt att bära på två 20 månaders...

Låter skoj med Ekebysjön ändå, kan kanske ta en kortare promenad med barnen.

• cirpen

Stigen är inte speciellt lång. Om barnen kan gå lite så kan man ju ta med sig vagnen in i skogen ändå tror jag. Med två barn i vagn så kan det bli tungt att köra över rötter. Men utan funkar nog.

• Tulibul

hej igen!
    i helgen blev det mulle meck.
    äldste sonen som var med undrade väl om vi inte skulle dra oss hemöver efter ett tag (är åtta år) men de andra lekte på.

vilket fint område järvastaden var!

Svar på tråden Stockholms Norrortsföräldrar hemma mer än 1,5 år?