Hur många har en oförklarig barnlöshet?
Är det många eller har dom flesta något "fel"?
Själva har dom inngen förklaring på oss...
Är det många eller har dom flesta något "fel"?
Själva har dom inngen förklaring på oss...
Vi var oförklarligt barnlösa och sattes upp i kö för landstingsfinansierade IVF-försök. Då vi kände att vi inte ville vänta och chansa på något så osäkert valde vi att adoptera direkt i stället och för ett år sedan fick vi vår underbare son långt borta i Kina. Nu är vi på gång att ansöka om ett syskon till honom.
Missne vad är din teroi? jag ska själv till Dr Nie idag för första gången. Anna
Mining
tack så mycket för dina ord!!! JAg hade kunna tänkt mig att adoptera men kom det för sent, höll på för länge med att försöka bli med barn utan att söka hjälp fattade aldrig att nåt var fel, förstår nu att vi skulle ha gått redan efter 6 mån, vi höll på längre en 1,5 år innan vi sökte hjälp. Sen träffades vi sent i livet ja otur helt enkelt.
Vet ni hur lång tid det tar innan man får IVF? när man är färdig utredd? och är oförklarligt barnlös?
Ni som skriver att ni inte kände att ni ville vänta, hur länge skulle ni vänta? Jag blev glad av att läsa ditt inlägg cerdrika. Funderar på att gå samma väg, har egentligen velat adoptera 2 barn hela mitt liv, men vill försöka få ett via min kropp innan. Men när jag tänker på hur skönt det skulle vara att bara släppa allt nu och söka till adoption så vet jag inte om vi kanske skall tänka om.
Här är oxå ett par som fått diagnosen oförklarlig barnlöshet. Har försökt i 2 år nu men nopp inget händer. Har nyligt skickat in papper om att få göra IVF behandling. Men eftersom mitt FSH ligger för högt så måste vi bekosta allt själva om läkaren nu tycker att det är värt ett försök.... Man går bara och väntar på besked...
Hej!
...och ytterligare en. Efter 1,5 ars forsok pa egen hand fick aven vi diagnosen oförklarlig barnloshet. Vi ar nu ett ar senare och har genomgatt 6 misslyckade makeinseminationsforsok. Nu skall vi dock strax inleda behandling infor vart forsta IVF-forsok. Vi vantar med spanning!
Lycka till alla kampande tjejer!
Hej! Vi är åxå oförklarligt barnlösa,inga fel hittade!!(fyller 35 i dec)
Har försökt själva i snart 3 år, gjort ett IVF i sep som gick åt skogen och väntar nu på att sätta igång med försök nr2.
Min läkare sa att då man är 35 så går man direkt till IVF!!!bla. pga av åldren! Så vi har inte gjort nga inseminationer utan fick remiss direkt till IVF, det tog ca 9 månader!!! Ganska snabbt då vi bor i norra Sverige, inte lika långa köer här men bara ETT!!!! landstingsfinasierat försök.
Så sök hjälp för denna karusell tar TID!!!!
Mitt FET gick åt skogen, så nu väntar ivf nr 6. Livet är så pissjobbigt som oförklarligt barnlös.
ska i nov månad se om vi kan få ställas i kö för insem el ivf!!!
denna eviga väntan....varje månad efter mensen tänds hoppet men släcks lika snabbt när nästa mens dyker upp..fast man haft sex som gris....ahhh..ahhhh ..ahhh.ahhh. vill bara få fly ett tag & inte behöva höra bebisar ,ja e gravid etc...