bonus förälder med utan talan i eget hem
Jag har bott ihop med min sambo i drygt 3 år. Köpt hus, vi har hans 2 barn VV. Har inga barn själv. Något som jag blir less på är att när biomamman ska ändra jobb scheman, resa utomlands så tar min sambo dessa beslut med henne utan att fråga mig. Har hänt ett antal gånger och varje gång blir jag besviken och ledsen. Jag vill också vara med om beslut när det rör sig om tidbyten för jag är inställd på VV och planerar mina saker efter det. Han har lovat mig gång på gång att han ska ta det med mig nästa gång. Men nu vet jag inte längre vad jag ska göra. Igår sa han att biomamman har fått nytt jobb som kräver ändring i de veckorna som vi har och dagar hit eller dit osv. Jag blev arg och allt brast hos mig. Hur kan Biomamman ens besluta med en arbetsgivare om tider och ta för givet att vi ska ställa upp på vad hon anser som bäst? Hon pratar inte ens med mig, utan bara med min sambo (för hon vill ha det så). Och han planerade ihop med henne hur de ska göra utan att kolla med mig. Så med kort varsel, är allt ändrat, igen. Jag är så trött på att han inte lyssnar till mina behov, han säger att jag ska vara flexibel, alltså inte yttra mig och bara hålla med.
För under dessa år, har jag aldrig sagt, att barnen kan åka hem till deras mamma för jag har så mycket jobb just nu. Iaf, så yttrade jag mig igår och sa att i och med det är en kort varsel, så istället för att de kommer på söndag så kan de komma på måndag, så kan min sambo och jag umgås, jag känner att jag behöver det. Han sa Nej, punkt slut. Om du vill vara själv så åker jag och mina barn till min far. Jag blev så ledsen när han sa detta, jag har ingen tala i mitt eget hem. Han tycker att ag är bara ute efter och komplicera och för att jävlas. Helt otroligt. Så det är det han tror om mig när jag försöker tänka på mig själv för en gångs skull. Så här kommer det nog att vara jämt,va? OM inte min egen man lyssnar på mig vad är det för framtid jag har med honom? Det här är nog kört nu, är bara så ledsen, ska försöka inte gråta hela tiden ser nu ut som en groda nu! Tack för något råd, skulle vara jätteglad om någon kunde bar skriva något.