• Mammaskärlek

Ont i brösten 10 dagar innan BIM?

Hmmm- äl har jag haft redan ...

Man kan väl inte testa med gravtest såhär tidigt vad??
    Kan man verkligen ha ömma bröst så tidigt om man är gravid -känner inte igen det riktigt från förra gången.

Kan det vara mensen man känner av redan nu???

Knepig min kropp har blivit på äldre dagar...

Vad tror ni?

• Svar på tråden Ont i brösten 10 dagar innan BIM?
  • Lundby87

Kanske en senare äl som även ger känningar i brösten?

• Mammaskärlek

Kan det vara så?? Hur länge har man ömmande bröst då?? Har haft ömma bröst i 3 dagar nu och min äl vet jag nästan att jag haft -har jättesexlust då samt tempdipp...

• Lundby87

hmm okej ingen aning bara en teori.

• Mammaskärlek

Kan man inte ha ömma bröst så långt innan mens??
    Ingen som haft så...?

• Elicon

Jag hade äl den 2. Idag (4dagar senare!) ömmar mina bröst rätt så mycket. Brukar aldrig ha ont i brösten innan mens och iaf inte så här tidigt!

• Mammaskärlek

Elicon - nä visst brukar man väl inte ha det så tidigt .. Är man gravid så läste jag nyss på någon hemsida att man kan ha ömma bröst efter bara några dagar...

Tänk om ?? Både roligt och lite olägligt i mitt fall i sådana fall... Mest roligt skulle det väl vara.

• Elicon

Ja, lite olägligt här med...
    Hade väl inte direkt tänkt oss ett 3. barn, men om man inte fixar skyddet så....

Återstår att se!

• imsel

Man kan ju ha ömma bröst ända från äl till mens.
    Alltså typ 2 veckor.

• plittel

brukar du inte ha ömmande bröst så kan de ju va ett tecken såklart. Brukar du ha de så kan de va svårt, de kan ju göra olika ont vid ÄL och mens o däremellan. Själv har jag nästan aldrig haft ömma bröst förutom nån enstaka gång om jag varit sjuk i feber eller influensa runt ÄL mens.

Är i v.25 nu och jag hade ömma bröst, RIKTIGT ömma bröst o svullen mage och extrema mens värkar bara dagar efter ÄL och då förstod jag ju på en gång att jag var gravid. Kunde inte va nåt annat, tänkte, de kan inte bara ändras så här. Och de va jag me

lycka till!

• AngelOfLove
    Mammaskärlek skrev 2008-09-06 15:16:06 följande:
    Kan man inte ha ömma bröst så långt innan mens??Ingen som haft så...?
    Vid min förra graviditet (gjorde abort), så ömmade brösten 13 dagar innan plus. (plussade på BIM+2). Nu har mina bröst ömmat sen den 22/8 (hade mens/blödning 18/8). Har BIM runt 14/9.
  • LeiaBus2010

Puffar upp en gammal tråd. Angående BRÖST! 

Idag är det 14e dagen som jag har ont i brösten... det börjar gå neråt, det har varit HEMSKT vissa dagar... Hur länge är egentligen normalt att ha ont i brösten om man INTE är gravid?!?!?!

Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
Svar på tråden Ont i brösten 10 dagar innan BIM?