• Ciliaja

Jag vill inte och då gör jag inte de sluta TJATA...

så jäkla jobbigt (med capital J) att folk hela tiden frågar mig när jag ska dricka och när jag ska bli full för första gången, precis som livet handlar om att bli full, och jag kommer ju absolut att falla för grupptryck när som helst, nä har jag inte gjort de ännu kommer jag inte göra de heller

Jag blir helt chockad när vuxna människor erbjuder mig sprit, jag har precis fyllt 17, ser inte ens ut som 17, ser ut som typ 16..
    sensast idag blev jag bjuden..alla verkar tro att jag inte dricker för jag är rädd att min pappa ska komma på mig, nä de e de inte helelr för han litar på mig och jag skulle berätta de för han om jag tänkt dricka..

helt ärligt så blir jag bara äcklad när jag ser tjejer, killar i min ålder sitta och snappsa och prata om hur fulla dom är..samtidigt som dem röker ett paket cigg, GEEZ!

jag har jääävligt roligt nykter!!!!!!!!!!!!!!

• Svar på tråden Jag vill inte och då gör jag inte de sluta TJATA...
  • drömhus

Du låter otroligt klok! Ungefär som mig när jag var i din ålder! Ha kul du och strunta i alla som trugar och vill bjuda. Jag dricker inte särskilt ofta nu heller, och tycker fulla människor är rätt patetiska!

• MikaelaF

Stå på dig! Tycker att du är modig!
    Man gör som man själv vill och inte vad kompisar tycker!

• Ciliaja

tack, jag står på mig :D

ja jag tycker också dem är rätt patetiska haha..
    nä man gör faktist som man själv vill, jag är inte rädd för att göra de å inte rädd för att ta konflikter om de behövs,

de går ju inte få nått vettigt ur en full människa :S

• CalleNalle

Men va fan. Ta en sup, så du spänner av lite grann

Nee, skämt åsido, helt rätt tjejen. Alkohol är inget krav för att leva.

• Ciliaja

*springer och hämta en sup* bara för du sa så juuu ;)

CalleNalle skrev 2008-09-06 21:38:20 följande:
    Men va fan. Ta en sup, så du spänner av lite grann Nee, skämt åsido, helt rätt tjejen. Alkohol är inget krav för att leva.
  • Tygtiiger

Jag drack ingenting innan studenten. Sedan dess måttligt! Jag hade iofs lätt att avspisa folk, om de inte kunde ta ett nej tack så sa jag bara "min pappa är alkoholist så jag väljer nog fan själv när jag vill dricka, du!" och då teg de flesta.

Jag tycker du ska säga att du har bestämt dig för att börja dricka den 17 augusti år 2012 och då tänker du supa till det rejält. Om man ger tillräckligt idiotiska svar på dumma frågor slutar de tillslut att fråga.

• Bevabus

Jättebra för dig TS
    Jag var precis som du och är fortfarande det till viss del.
    Jag förstod verkligen inte varför folk sa att jag en dag skulle falla för grupptrycket, det är ju inte ALLS svårt att stå emot :S
    Jag hade hela tiden bestämt mig för att kanske dricka nåt glas champagne eller så om det är bröllop. ALDRIG nånsin dricka nåt annat i mitt liv.

Men jag drack för första gången när jag precis hade fyllt 17. (ett år sedan) Det var på en klassfest och det fanns ingen press där överhuvudtaget. Alla sa åt mig att inte dricka bara för att dom gjorde det, men de hjälpte mig att blanda osv.
    Jag drack två glas vodka blandat med sprite. Det är så att man blir lite lullig bara
    Jag har sen dess festat ungefär varannan eller var tredje månad. Det är jättetrevligt och faktiskt väldigt skönt att släppa loss en del, för det gör man ju med alkohol.

Du pratar som om man måste dricka sig redlöst full bara för att man dricker, men det är ju inte så det funkar.
    Jag dricker alltid bara två glas av nånting eller två flaskor cider. Man mår inte dåligt av det utan har vara roligt. Och man sluddrar inte när man pratar, gör galna saker och man vinglar inte det minsta lilla när man går.

Så när du väl en dag dricker, så drick med hjärnan. Det mår din kropp och ditt sinne bäst utav

Svar på tråden Jag vill inte och då gör jag inte de sluta TJATA...