• Sullivanen

Någon Svensk i Nya Zeeland?

Hallå!

Är gift med en "Kiwi" och vi åker snart ner till Nya Zeeland för ett halvår för att spendera tid med vänner och familj där nere.
    Skulle va kul att se om det är någon annan med samma planer? Antingen att ni ska iväg och spendera delar av mammaledigheten i ett annat land, eller om ni skall rent utav åka ner till NZ? Skulle va skoj att se hur det går för er, och om ni ska ner till Sydön och nära Christchurch, kanske träffas upp på Starbucks för en latte eller två? =)

• Svar på tråden Någon Svensk i Nya Zeeland?
  • kiwis

Hej!
    är i samma situation som du Sullivanen!
    Våran "swewe"-bebis är planerad till den 13 okt., och så har vi bokat resa till NZ den 5/1!
    Hur länge planerar ni att vara i NZ? Vi kommer att stanna i ca 3 månader (främst i Wellington dock), men stannar först i dominikanska rep. på vägen dit, för lite sol o surf i januari!

• fiaobear

hehe, gifter mig me en kiwi nästa sommar, men vi e i tvärtom situation. Bor här i Auckland o har en tre månaders dotter som föddes här. så vi ska åka hem till sverige istället..hehe
    gillar förövrigt ordet "swewe"!
    Synd att du inte skulle till Auckland, då hade jag gärna tagit en latte me dig på starbucks! :)

• Sullivanen

Välkommen in i klubben får jag säga då? =) Om ni kommer vara i Stockholmstrakten efter April nästa år tar jag gärna en kaffe då istället å så kan jag/vi presentera er för gänget här? Vi är massor med Swewe´s här! När vi anordnade en hangi i somras var vi ca 70st... Om ni vill kan ni alltid gå in på www.kiwiclub.se och se vad som är i görningen?

Må gott!

• fiaobear

ah...vi åker ju tillbaka i januari! tusan oxå! men men... Kul me kiwiclub! Låter definitivt som något vi kommer vilja vara me i när vi flyttar hem! Ingen aning om när detta kan bli men om 2-3 år kanske... Hoppas ni får det trevligt på er vistelse på sydön! Min sambo jobbar mycket i Nelson så det blir nog att vi drar dit några gånger i sommar! så himla fint där nere ju! Ha det gött! //Fia

Svar på tråden Någon Svensk i Nya Zeeland?