• vänat

Vad komma i håg Brasilien 6månder?

Någon eller några här som kan hjälpa mig med vad jag bör komma i håg att fixa ex uthyning av lgh,reförsäkring av ställning av bilen,vaccinationetetc.

Eller tips på vad som är onödig packning ?
    B Nödvändipackning att ta med?

Som alla slags tips är välkommna.

• Svar på tråden Vad komma i håg Brasilien 6månder?
  • amnai

Det beror på vart du ska åka, i en storstad finns allt. Kommer du vara på resande fot eller bo på en plats?

Sjukförsäkring är nog det viktigaste. Att kunna portugisiska är mycket bra, eller spanska för den delen. Brassar är inte så bra på engelska.

Vi bodde i Sao Paulo 5 år, och reste en del då vi bodde där. Var i Trancoso, Bahia, nu i april.

• vänat
    amnai skrev 2008-09-10 15:33:13 följande:
    Det beror på vart du ska åka, i en storstad finns allt. Kommer du vara på resande fot eller bo på en plats?Sjukförsäkring är nog det viktigaste. Att kunna portugisiska är mycket bra, eller spanska för den delen. Brassar är inte så bra på engelska.Vi bodde i Sao Paulo 5 år, och reste en del då vi bodde där. Var i Trancoso, Bahia, nu i april.
    Jo då känner till att Brassarna inte är så bra p engelska.

Ju jag komer at ha en resförsäkring där de ingår sjukförsäkring.

Jag planera att åka runt lite Fortaleza är de jag har biljjet til och från men fundrar som sagt p att åka til manaus Amazonas,refice och Natal och evtuelet Rio dejanero: Men rätt vad de är kan jag får för mig att stann på en plats.

Får man fårga var gjorde ni så länge i Brasilien? som 5 år?? Låter verklien intressant ,spännade och trevligt.
  • amnai

Maken jobbade för en stor bank, det är pga av hans jobb vi bott utomlands sedan 1996.

Vi trivdes otroligt bra i Sao Paulo, har många brasilianska vänner som vi besökt och ibland får besök av. Har varit på många platser i Brasilien, gillar verkligen Bahia, Trancoso är fint. Salvador också förstås.

Och ja, Rio de Janeiro är fint, precis som i sången: Rio continua lindo.

• vänat
    amnai skrev 2008-09-17 04:10:17 följande:
    Maken jobbade för en stor bank, det är pga av hans jobb vi bott utomlands sedan 1996. Vi trivdes otroligt bra i Sao Paulo, har många brasilianska vänner som vi besökt och ibland får besök av. Har varit på många platser i Brasilien, gillar verkligen Bahia, Trancoso är fint. Salvador också förstås.Och ja, Rio de Janeiro är fint, precis som i sången: Rio continua lindo.
    Låter undebart härligt!! Jag hoppas verkligen få upplvea ochupptäcka barsilien mer har liksom bara nosat på yta tigare.
Svar på tråden Vad komma i håg Brasilien 6månder?