• catfish

Någon mer som fick vänta i mer än 5 år?

Jag är nu gravid efter att ha försökt (utan behandlingar) i en 5-6 år.
    Det känns helt overkligt och trots begynnande mage (är i v 14) har jag svårt att tro att det är sant.

Är det någon mer som blivit gravid bara så där efter många år?
    Jag och min man skulle just återuppta fertilitetsutredningen vi påbörjade året innan när detta hände. Det tog nästan åtta veckor innan jag fattade, trodde att mensen var sen på grund av stress eftersom jag var så inställd på att vi inte kunde få barn.

Jag vet inte varför, men jag grubblar en del på varför det lyckades nu. Jag hade verkligen helt gett upp och förberedde mig på en låååååång utredning.

• Svar på tråden Någon mer som fick vänta i mer än 5 år?
  • Marline

Jag och min man har försökt i fem år och jag går in i v 13 imorgon. Kan inte heller förstå det. Nu har alla symptom nästan försvunnit så nu känns det verkligen overkligt. Jag ska på ul om en vecka för att se om allt är ok. Har du fått se babyn än eller ska du få göra det snart? Syns det på dig något eller känns babyn?

• catfish

Hej!

Jag inbillar mig att det syns, men det som känns och syns nu är nog mest svullnad. Jag går in vecka 15 om ett par dagar. Men jag var hos barnmorskan och lyssnade på järtljud förra veckan så det kändes bra.
    Eftersom jag hade lite blödning alldeles i början fick jag göra ett vul (ca v 8), så då blev det ju lite verkligt. Annars hade jag nog svårt att tro det. Det räckte inte med ett graviditetstest för att övertyga mig, jag fick göra två!

Jag funderar ganska mycket på hur det kom sig att det blev nu. det enda jag kan komma på är att maken slutat att röka.
    Jag är så klart överlycklig men fortfarande väldigt förvånad.

• alison75

Hej!
    Här har ni ett par till som försökt i 5 år med 2 misslyckade IVF bakom oss.Testade positivt igår,gissa om vi blev förvånade.

• JanuariBaby

Vi har försökt i 6 år. Och vi lyckades på vår andra inseminationsbehandlig på Sophiahemmet i Sthlm. Jag är nu i vecka 24 (23+4) och bebisen ska titta ut den 11 januari

• ConcreteAngel

Jag blir så glad när jag läser, att det kanske någonstans finns hopp. Vi har försökt i 4 år nu =(
    Grattis alla.......

• catfish

Ja stort grattis till alla! Det är som den där lottoreklamen plötsligt bara händer det...

Svar på tråden Någon mer som fick vänta i mer än 5 år?