• Anonym (Love)

Tappa känslor under grav.

Undrar, är de "vanligt" att tappa känslor för maken sin i graviditeten.
    Alltså menar att man liksom mer vill vara för sig själv, inte sex o mys o så som innan.

Älskar kommer jag alltid göra men de här lilla extra.

Andra grav.  men kommer inte ihåg om jag kände såhär med första.

• Svar på tråden Tappa känslor under grav.
  • Me o Mike

Så kände jag också under min graviditet! Fick panik nästan eftersom det kändes som jag inte alls var kär!!!

Vill DU ha en snigel på ögat??
  • Anonym

känner igen det jag oxå tyvärr... ville oxå bara vara själv .. sex va inte att tänka på men gillade att mysa...

• Anonym (Love)

Undrar om de är ngt kanske med hormonerna o så.
    Obehagligt iaf...

Hoppas dom snart hittar tillbaka, kan inte berätta för honom heller, han skulle gå i kras.. :(
    O vill verkligen inte göra honom ledsen.

• Anonym

När jag väntade barn så kände jag en sådan överväldigande kärlek för min dåvarande man att jag när som helst i vilka opassande situationer som helst kunde brista i gråt och hulkande förklara för honom (och alla andra som också hörde på) att jag äääääälskade honom så mycket att jag knappt kunde andas. Sexgalen blev jag också. Sexsugen jämt. Och klängig, kelig och extremt lättrörd.

Så vad har då det här inlägget med din frågeställning att göra? Jo, med detta menar jag att det kan nog vara på de mest skilda sätt under graviditeten utan att det är någon fara alls.

Tycker att du gör rätt i att inte berätta. Om det är som jag tror, att det kommer att rätta till sig och gå över; så har du bara oroat honom i onödan. Du kan väl istället säga att du på grund av allt som händer med dig njuter lite mer av att vara själv och ha lite utrymme än vad du annars gör. Men att du såklart behöver honom jättemycket ändå!

Mys på det sätt du kan och klarar av så att han inte känner sig bortglömd, ensam och onödig. En kram när ni passerar förbi varandra eller en smekning på kinden eller armen kanske du kan fixa? och låt honom gosa med dig på något sätt som du kan tolerera. Kanske kan han smörja dina fötter eller smeka dig i håret eller massera dig lite försiktigt på ryggen? Då känner han sig kanske inte så utanför även om du just nu vill ha lite distans och inte så mycket sexuell intimitet?

• Me o Mike
    Anonym (Love) skrev 2008-09-10 11:12:14 följande:
    Undrar om de är ngt kanske med hormonerna o så. Obehagligt iaf... Hoppas dom snart hittar tillbaka, kan inte berätta för honom heller, han skulle gå i kras.. :(O vill verkligen inte göra honom ledsen.
    nää säg inget..
    Nu ä vår bebis 5 månader.. Och vi båda är kärare än nånsin..
    Vill DU ha en snigel på ögat??
  • Anonym (Love)

Måste nog bara ta mig samma o inse att detta är en sak man kan gå igenom..

puhhh...

• Anonym (förvirrad)

Jag känner också så... Vill inte kramas, ha sex eller mysa. Känner bara irritation över typ allt han gör och känner mig som värsta gnällkärringen jämt. Jag är så less bara!

• Anonym (Love)

Exakt så förvirrad.. men som sagt kanske bara en fas just nu precis som ovanstående har haft de...

Dock långt kvar till bf :)

• Anonym (förvirrad)

Ja, jag hoppas det. För vi väntar vårt andra barn nu och det jag vill ju vara kär och lycklig! Nu är jag bara sur.

• burret84

Sådär hade jag en period oxå, jag hann även med att bli svartsjuk,tok kär,tok kåt och tok less på allt och började då tvivla på oss totalt och fick för mig att jag inte skulle leva med honom resten av livet så du kan nog vara lugn,jag tror det hör till

• Anonym (m)

Jag med! Är i vecka 10 och sex är bara no,no för mig,gillar inte heller kyssar Pussar o kramar funkar...

• Anonym (Love)

Tror verkligen det är ngt man får stå ut med helt enkelt, att man är mer eller mindre lite personlighetsförändrad.

• Anonym (Love)

men håller med förvirrad, vill ju vara lycklig inte en sur kärring :(

• Anonym7371

Jag befinner mig i exakt samma sits, har blivit dumpad av min gravida tjej som är i vecka 20. helt utan anledning hon har tappat känslor över små grejer som samlats enligt henne. Hur gick det för er? 

Svar på tråden Tappa känslor under grav.