• LilaRos

Hur mycket har ni att röra er på varige månad?

Hej.
    Jag är bara lite nyfiken. Nu riktar jag mig år de unga föräldrarna.. ni 14-22. Hur mycket har ni att röra er med varige månad?

Jag o min sambo har ca 17-20 med relativt låga utgifter. Men jag vill ha större lägenhet och barn. Leker bara lite med tankarna och tänkte ta er till lite hjällp, hehe.

• Svar på tråden Hur mycket har ni att röra er på varige månad?
  • mammatill2rara

Vi har innan räkningarna är betalda ca: 20 000kr, och efter hyra mat och mer räkningar så är det välla omkring 12 000kr. dock nu ska jag börja jobba så då blir det mer pengar denna månad. Men att det är lite pengar över varje månad innebär inte att dem tar slut fort. Alltid saker man måste köpa tyvärr...

• hejpa
    mammatill2rara skrev 2008-10-10 12:31:05 följande:
    Vi har innan räkningarna är betalda ca: 20 000kr, och efter hyra mat och mer räkningar så är det välla omkring 12 000kr. dock nu ska jag börja jobba så då blir det mer pengar denna månad. Men att det är lite pengar över varje månad innebär inte att dem tar slut fort. Alltid saker man måste köpa tyvärr...
    12000 är ju rätt mkt att leva på, tycker jag :)
    ja, visst finns det alltid hål att stoppa pengarna i..
  • MammanJulia

Just nu är min sambo pappaledig och jag pluggar och får 1000 kr i månaden..alltså har vi inte så mycket pengar över. Vi hade sparat ihop massa pengar när han jobbade för att ta av under den här perioden men vi har faktiskt inte ahft några problem att klara oss:)
    Faktum är att vi brukar ha över pengar ganska ofta.

Jag tror att allt går med mycket planering och vilja(=

• thatisgreat

önskar att alla kunde ta en titt i denna tråd och se att unga föräldrar inte har det så dåligt. Snarare tvärtom.

• LilaRos
    Svar på #36
    Det är ju de förta argumentet många äldre föräldrar kommer med när yngre tjejer planerar barn/är gravida o så är pengar. Det är som om de äldre tror att inga yngre har bra ekonomi.
  • jen bossman

jag är 24 år men svarar ändå... efter att alla räkningar är betalda så har vi ca 6000 kr tillsammans att leva för. önksar att jag hade en billigare lägenhet men såna finns inte där jag bor...

• jerseyko

Nu är det sista månaden jag är FL och sonen ska börja hos dagmamma, men under det här året så har vi haft mellan 25-40.000kr in varje månad. Jag sköter min FP via nätet och tar inte ut fler dagar än det behövs.

Utgifterna är olika, vi har dyra hobbys (bilar och hästar)

• hejpa

man lär sig ju att leva efter sina tillgångar.
    har man inte mkt pengar så skaffar man sig inte dyra vanor.
    har man mkt pengar så kan man sätta lite extra guldkant på tillvaron.

• LilaRos
    Svar på #41
    Precis. Så det skiljer sig inte så mycket på vad man kan ge sina barn och inte. För har man redan sina privata dyra utgifter så finns det inte platt för ännu mer dyra utgifter.
  • 2 blir till 3

Jag och min sambo köpte hus i samma veva som vi fick barn. Han är 25 och jag 19. Han har fast jobb och jag har jobbat som vikarie innan jag blev mamma så ihop drar vi in ca 22-25. efter räkningar har vi ca 10 kvar

Svar på tråden Hur mycket har ni att röra er på varige månad?