• Rand

Vad vill er högstadieungdom ha på en fritidsgård?

Jag undrar vad era högstadieungdomar vill ha som aktiviteter på en fritidsgård. Denna drivs på lördagskvällar i en cafélokal, så det som finns idag är biljard, datorspel m.m.

Vad pratar din ungdom om? Jag vill gärna bidra med lite nya idéer för att fler ska vilja komma.

• Svar på tråden Vad vill er högstadieungdom ha på en fritidsgård?
  • Me o Mike

När JAg gick på ungdomsgård så var pingis nr 1 för typ alla.. Och såååå himla länge sen är det inte haha

Vill DU ha en snigel på ögat??
  • Rand

Visst ja! Nu har vi ingen möjlighet till pingis, men det framkallar ändå minnen som föder idéer. Tack!

• RareLife

Bra musik. Kanske lite intrument så man kan spela lite tillsammans:)Hm svårt...Sån där dansmatta brukar ju vara väldigt populärt. I alla fall här.Singstar!

• UnderYtan

Är du utbildad fritidsledare eller har annan utbildning inom området?

Ungdomar pratar om ALLT! Det gäller bara att vara öppen. Du måste också kunna få in nya ämnen i samtalet. Att få igång diskussioner är bra. Ämnen som sexualitet, droger, vänner osv. brukar vara poppis.

Biljard, pingis, tv och datorspel, buzz, guitar hero, dansmatta. Bakgrupper, musikgrupper, sällskapsspel (kort, fia, tp, schack osv)

Ha gärna temakvällar... kan vara skoj. Filmkvällar... tänk bara på att du inte får visa filmer öppet hur som helst.

Man kan ju göra hur mycket som helst men det beror på vilka ledare det finns, vilka ekonomiska möjligheter det finns, hur lokalen ser ut osv.

• abnocto

Billigt fika och myshörna där de kan sitta och snacka.

• Candra

Favoritrummet där jag brukade gå var ett kuddrum :P
    Var madrasser över hela (tjocka), som trappor.. Eller pyramidväggar, fast utåt.. vet inte hur jag ska förklara :P Men iaf så var det en massa kuddar och bollar, såna som det finns i bollhav, där inne.. Där älskade alla att sitta. Det var en dörr så man kunde stänga om sig, så fick man boka tid så man fick vara ifred med sina kompisar därinne.

• MsBeauty

Vi hade biljardbord (myyycket populärt), tv-spel, vanlig tv, dator rum, fotbollsrum, kiosk... soffor m.m. Det var en härlig tid (ca 5-6 år sedan hihi)

Svar på tråden Vad vill er högstadieungdom ha på en fritidsgård?