Jag tänker precis som du Joonas. Jag menar, alla ska naturligtvis göra som de vill. Självklart!
Men jag undrar också varför det råder sådan anti-larm-anda. Själva grejen med psd är ju att det sker helt plötsligt och att det är omöjligt att hålla koll själv om man inte står och glor på sitt barn eller kollar till det en gång i minuten. Jag kommer att ha kvar larmet från neo så länge vi får ha det, förhoppningsvis tills Nils blir 5 mån korrigerat. Sedan ska vi ha babysenseII tills han fyller ett år, korrigerat.
Jag är livrädd för psd och min lille kille har haft 3 apnéer en natt, helt plötsligt, och INGA alls i 3,5 månad innan. Inga alls nu veckorna efter heller. Väldigt märkligt tycker jag... men just därför skulle jag inte våga släppa larmet förrän han är över året gammal.
Joonas skrev 2008-09-22 15:20:56 följande:
Varför ska ni ta bort det? Jag hade apnélarm när lillan var liten. Det tog jag inte bort förrän hon var ett och ett halvt lite drygt. När hon sov med larmet kunde jag sova tryggt i min säng. Vi mådde bra av det båda två. Jag vet inte varför alla är så hysteriska med att man inte ska ha larm. Har man larm har man förmodligen en bra anledning till det. Vi har haft angelcares larm. Det är dyrt men har aldrig falsklarmat och är väldigt tillförlitligt.