• år78

    reductil eller xenical??

    har ätit xenical 1 v nu men konstant magsjuke liknande avföring inte det där oljiga utan som diare känner mig konstant bajsnödig skit jobbigt

    nu sitter ja med 3 paket som jag inte vill använda
    )för 4 år sedan va ja inte så här jätte konstigt

    nu funderar ja på reduktil någon som vill berätta vad ni har för erfarenheter????

  • Svar på tråden reductil eller xenical??
  • Cissi81
    Hundtok skrev 2008-09-15 15:05:46 följande:
    Ja de ska sväljas hela. Men glider lätt ner med massor av vatten.
    Inte för mig tyvärr. Spelar ingen roll om jag dricker n hink vatten den stannar i munne i alla fall.
    ♥Fredrik♥ ♥Emil♥
  • Impala59
    Hundtok skrev 2008-09-15 15:01:06 följande:
    Reductil är kapslar. Jag betalar 381 kr för 4 veckor, men jag tror det ingår i högkostnadskyddet på apoteket, så det borde bli mindre att betala nästa gång jag hämtar ut.
    Billigare än Cambridge som kostar 470 ca för EN vecka. Jag har försökt mig på det två gånger men det går bara inte. Smakar....UÄRK!
    Hoppas verkligen jag kan få hjälp av dr.
  • Hundtok

    Ja jag hoppas det går bra för dig.


    Impala59 skrev 2008-09-15 16:33:30 följande:
    Billigare än Cambridge som kostar 470 ca för EN vecka. Jag har försökt mig på det två gånger men det går bara inte. Smakar....UÄRK!Hoppas verkligen jag kan få hjälp av dr.
  • Impala59

    Jag fick Reductil utskrivet. Så i morrn kör jag igång

  • Lelizzz08

    Jag åt Reductil för ett par år sedan och tappade ca 12 kg men fick en hel del biverkningar. Nu för 2 år sedan började jag med Xenical istället och har med deras hjälp tappat över 20 kg. Visst magen var fruktansvärt konstig de första veckorna och ibland senare oxå om man åt lite för fet mat. Men jag föredrar definitvt Xenical. Och en av fördelarna med Xenical är ju att de inte går ut i blodet så biverkningarna "bromsas" till magen/tarmen. Mitt råd är att du fortsätter med Xenical och iaf ger det en månad för att låta kroppen hänga med och givetvis äter regelbundet och "bra" mat... Lycka till =)

  • Lelizzz08

    Jag åt Reductil för ett par år sedan och tappade ca 12 kg men fick en hel del biverkningar. Nu för 2 år sedan började jag med Xenical istället och har med deras hjälp tappat över 20 kg. Visst magen var fruktansvärt konstig de första veckorna och ibland senare oxå om man åt lite för fet mat. Men jag föredrar definitvt Xenical. Och en av fördelarna med Xenical är ju att de inte går ut i blodet så biverkningarna "bromsas" till magen/tarmen. Mitt råd är att du fortsätter med Xenical och iaf ger det en månad för att låta kroppen hänga med och givetvis äter regelbundet och "bra" mat... Lycka till =)

  • Impala59
    Hundtok skrev 2008-09-17 14:14:37 följande:
    Oki, va bra för dig. Fick du 10 mg utskrivet?
    Ja. Men doktorn hade verkligen ingen koll.
     Hon hade själv ätit Xenical en gång i tiden o gav mycket goda vitsord för dessa men påpekade dock att hon hade bajsat på sig vid ett tillfälle
    Jag fick på labbet be dem ta ett blodtryck för det gjorde inte hon, trots att hon satt o läste högt ur FASS om just blodtrycket o förändringar där. Jag ska inte heller till nån dr igen förren straxt innan dessa tabletter ta slut...
    Enligt räkningar på en sån där snurra ni vet typ en sån som bm använder för att räkna bf o mens o så...Hade jag ett BMI på 33 (89 kilo o 168 cm) Har kollat själv på nätet på massa sidor o det visar 31,5...
  • Hundtok

    För hur lång tid skrev hon ut dessa piller?


    Impala59 skrev 2008-09-17 16:45:50 följande:
    Ja. Men doktorn hade verkligen ingen koll. Hon hade själv ätit Xenical en gång i tiden o gav mycket goda vitsord för dessa men påpekade dock att hon hade bajsat på sig vid ett tillfälle Jag fick på labbet be dem ta ett blodtryck för det gjorde inte hon, trots att hon satt o läste högt ur FASS om just blodtrycket o förändringar där. Jag ska inte heller till nån dr igen förren straxt innan dessa tabletter ta slut...Enligt räkningar på en sån där snurra ni vet typ en sån som bm använder för att räkna bf o mens o så...Hade jag ett BMI på 33 (89 kilo o 168 cm) Har kollat själv på nätet på massa sidor o det visar 31,5...
  • år78

    låter som min dr fick inte alls kolla blodtryck 10 mg utskrivet
    mitt bmi 30 164 lång 84 kg


    Impala59 skrev 2008-09-17 16:45:50 följande:
    Ja. Men doktorn hade verkligen ingen koll. Hon hade själv ätit Xenical en gång i tiden o gav mycket goda vitsord för dessa men påpekade dock att hon hade bajsat på sig vid ett tillfälle Jag fick på labbet be dem ta ett blodtryck för det gjorde inte hon, trots att hon satt o läste högt ur FASS om just blodtrycket o förändringar där. Jag ska inte heller till nån dr igen förren straxt innan dessa tabletter ta slut...Enligt räkningar på en sån där snurra ni vet typ en sån som bm använder för att räkna bf o mens o så...Hade jag ett BMI på 33 (89 kilo o 168 cm) Har kollat själv på nätet på massa sidor o det visar 31,5...
  • Impala59
    Hundtok skrev 2008-09-17 18:25:15 följande:
    För hur lång tid skrev hon ut dessa piller?
    Det var en förpackning = 28 tabletter
    Jag fick inga fler utskrivna nu utan, ska tillbaka till dr (som jag skrev förut) straxt innan dessa tar slut.
  • Hundtok

    Oki, samma som när jag fick mina utskrivna då...


    Impala59 skrev 2008-09-17 21:53:43 följande:
    Det var en förpackning = 28 tabletterJag fick inga fler utskrivna nu utan, ska tillbaka till dr (som jag skrev förut) straxt innan dessa tar slut.
  • Impala59
    Cissi81 skrev 2008-09-15 14:57:52 följande:
    Är reductil tabletter eller vad är det? Hur mycket kostar det?
    Hundtok skrev 2008-09-15 15:01:06 följande:
    Reductil är kapslar. Jag betalar 381 kr för 4 veckor, men jag tror det ingår i högkostnadskyddet på apoteket, så det borde bli mindre att betala nästa gång jag hämtar ut.
    Jag fick betala 391.50 för 28 tabletter eller ja...Kapslar
  • Maddisen80

    jag åt xenical förut,men tyvärr fick jag blod i avföringen så äter istället reductil,man har en mättnadkänsla och inte sugen på godis lika ofta

  • Maria67
    Hej! har varit på reductil 15 mg i 2 månader. Jag har gått ner 8 kg och är väldigt glad :) Har inte upplevt så många biverkningar. Mitt mål är 25 kg. Har beställt mina piller från http://weightlossproducts.club/. Försändelsen kom efter 6 dagar från EU. Helt nöjd. Lycka till alla.
Svar på tråden reductil eller xenical??