• Lumina

Tävlande bio-mamma?!!

Ibland är det nästan så man tappar hakan alltså..

Jag har bonusbarn som jag gillar och har respekt för, de är jätegoa och allt.
    Hittills har det fungerat bra med biomamma och allt, MEN:

Hon tävlar med oss (mig o min sambo) om allt!
    Vi köpte ny bil i somras, gissa nu vem som helt plötsligt ska köpa bil?
    Vi har beställt ny soffa för vi har inte haft någon ordentlig, då var hon tvungen att berätta för min sambo att de tänker köpa ny soffa. :-O
    Jag häpnar. Vad är det med denna människa??

Jag fattar ingenting, varför håller hon på? Orka!

Någon med liknande erfarenheter?

• Svar på tråden Tävlande bio-mamma?!!
  • Tezz72

Jag har haft med sambons ex. När vi förlovade oss, så förlovade hans ex sig 1 månad efter, när hon fick veta att jag väntade barn då skulle hon också ha barn..

• SookieB7

Varför bryr du dig? Egentligen? Om hon känner att hon måste "tävla" med er på det sättet har hon uppenbarligen andra bekymmer. Så varför bryr du dig? Låt henne hålla på o lägg ingen energi på det. Det slösar du bara energi på.

• Zaria

Så bara för att hon köper ny bil efter er och berättar för sina barns pappa att hon skall köpa ny soffa så tävlar hon med er?

Ibland häpnar jag över saker på FL, så om min sons pappa skulle gifta sig med sin nya och köper ny bil och jag får körkort och köper bil om en månad och jag & min partner gifter oss om ett halvår så handlar det BARA om att tävla med exet?

De flesta biomammor lever sitt liv,köper bil om de vill,gifter sig om de vill utan att bry sig det minsta om vad exet gör.

• Zaria
    Tezz72 skrev 2008-09-16 09:51:16 följande:
    Jag har haft med sambons ex. När vi förlovade oss, så förlovade hans ex sig 1 månad efter, när hon fick veta att jag väntade barn då skulle hon också ha barn..
    Kunde det inte lika väl vara så att hon faktiskt ville förlova sig med den hon älskade och skaffa barn med ene hon älskade utan att bry sig,jag menar vem skaffar barn bara för att slå sitt ex?
  • Tezz72

Hon har själv sagt att det är därför hon förlovade sig och att det var därför hon skaffade barn..

Zaria skrev 2008-09-19 18:00:49 följande:
    Kunde det inte lika väl vara så att hon faktiskt ville förlova sig med den hon älskade och skaffa barn med ene hon älskade utan att bry sig,jag menar vem skaffar barn bara för att slå sitt ex?
  • Zaria
    Tezz72 skrev 2008-09-19 18:15:14 följande:
    Hon har själv sagt att det är därför hon förlovade sig och att det var därför hon skaffade barn..
    I så fall låter det ju helt galet.

Dock verkar många tycka att om biomamman gifter sig 1 månad efter att biopappan gör det så är det enbart pga att härmas. Fast säger hon det själv så verkar hon ju inte riktigt frisk.
    Synd om hennes partner bara
  • Tezz72

Det är väl därför dom ska flytta isär nu. Jadu jag vet inte ibland hur hon är funtad, men det är en annan historia..

Zaria skrev 2008-09-19 18:39:39 följande:
    I så fall låter det ju helt galet.Dock verkar många tycka att om biomamman gifter sig 1 månad efter att biopappan gör det så är det enbart pga att härmas. Fast säger hon det själv så verkar hon ju inte riktigt frisk.Synd om hennes partner bara
  • Zaria
    Tezz72 skrev 2008-09-19 20:06:13 följande:
    Det är väl därför dom ska flytta isär nu. Jadu jag vet inte ibland hur hon är funtad, men det är en annan historia..
    Skall biomamman & nya killen flytta isär? Jösses då.
    Nötter finns på båda sidor =)
    Min sons biomamma talar tändigt om för mig hur svartsjuk jag är på dem,även fast de träffats ca ett år jag själv bröt med biopappan och har en ny sedan 2 år tillbaka och har det kanon,har tom jobbat på att kontakten med bonusmamma skall funka,grattat när de fick barn osv...Men endå heter det att jag är en svartsjuk kossa.

Jag som dansade jubeldans när jag fick höra talas om att pappan träffat en ny =)
  • Majamjau

Ja, fast orka bry sig överhuvudtaget om att hon tävlar...

Svar på tråden Tävlande bio-mamma?!!