• celine

Vad vägde era barn som föddes i v 36?

har dom lidit av detta eller har allt gått precis lika bra som för en som är född i v 40?
    undrar även längd, gick förlossningen lika bra som väntat eller tillkom det komplikationer?

• Svar på tråden Vad vägde era barn som föddes i v 36?
  • Eazy

Min flicka föddes vecka 36+6 och vägde 3040gr och var 47 cm
    Har alltid legat snäppet under på kurvar men har klarat sig bra iallafall!

• Kazeer

Min son föddes i vecka 36+3 och han var 46 cm lång och vägde 2095 g. Förlossningen startade genom igångsättning, eftersom jag hade haft vattenavgång fyra veckor tidigare. Sedan var vi på Neo i åtta dagar innan vi fick åka hem. Sonen sondmatades  och fick ligga på värmebädd och behandlades för gulsot. När han kunde hålla värmen själv och gick upp i vikt enbart på fri amning, var det dags att åka hem.

I morgon är han 19 månader och är precis som vilken annan pojke i den åldern. Full fart framåt .

Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • SIN74

Min kille föddes 35 +3 och vägde 2940g 50cm. Låg på IVA en natt och sedan på neo en vecka under bevakning. Gulsot var i stort sett det enda bekymret.

• Virrpirr

vår kille kom i vecka 36+1 och vägde 3300 och var 48 cm lång. Det enda bekymmret för oss var gulsot, där han fick sola runt 100 timmar

Vi låg inte på neo eller nåt sånt...

• MammaOsa

Vår son föddes i v.36+4 o vägde 4240 o 53 lång Fundersam väldigt stor men inga prematura tecken så läkarna tror de har mätt fel på ul då de hade jätte svårt att se o mäta så att han igentligen var fullgången men enligt ul så var det 36+4

*Jennifer 04, Filippa 07 & Alexander 08*
  • 0247

vår dotter föddes i v 35+3 och hon vägde 3040 och 48 lång...
    fick figga på neo i 1 vecka sondmatades och hade syrgas i ett dygn.

• Malwina

Min son föddes v 36+2 vägde 3325g och var 50cm

Han fick pnemotorax på båda sidorna, fick ligga på neo och hade både dränage och cpap.

Sondmatades  3 första dygnen sen ammnades han. Vi låg kvar 8 dygn.

Han hade många lunginflamationer upp tills han var 4 år.

Har vuxit som han ska och följt kurvorna bra.

• Elpida

36+0 2710 gr 49.5 cm var pa BB 3dagar Allt gick bra och dottern har aldrig bedömts som "prematur".

• Thalis

Min son föddes i v.36+2 och vägde 2.9 kilo och var minst 47 cm (de ville inte dra i honom och han vägrade sträcka på sig).
    Vi fick ligga på bb i 2 dagar pga att min graviditet had evarit en högrisk och de ville bara kolla upp oss,annars hade vi fått åka hem tidigare.
    Han växer som han ska och idag är han en bebis på 7 1/2 månader som på 6 månaderskontrollen vägde 10 kilo och var 77 cm.

Mas falta la sal en la comida, que yo en FL.
  • Pormoicheia

Dotern föddes i v 35+4.
    Hon vägde 2460 g och var 46 cm lång.

It's the end of the world as we know it, and I feel fine
  • Lovica

min Jakob föddes i v 36+3 3090g och 47cm lång. Vi låg aldrig på neo eller något men han fick tillägsmatas redan första dygnet (han hade dålig sugteknik och efter 7 veckor slutade jag försöka mer med amningen). Gulsot fick han men den solades ganska snabbt bort. Han var liten och tanig som bebis men växte ifatt sig ganska snabbt. Idag är han snart 7 år och det finns inget som tyder på att han är lite tidigt född.

Förlossningen startade med vattenavgång och sen 13,5 timmar senare var han ute

• mandelblomma

tvillingar, v. 36 + 0. Ena killen vägde 2520 g och den andre 2780 g, de mådde bra hela tiden och vi låg aldrig på neo, var endast kvar två dygn efter snittet på BB (planerat snitt)

• CountryGirl 72

Dottern föddes i vecka 35+1 vägde 3370 g och var 50 cm, född med GBS symtom. Gnällig och blå låg tre dygn på avd för koll av värdena.

• lolinona83

Våran lilla Matilda föddes i v 35+3 och vägde då 2555 g och var 47 cm lång, hon fick ligga på neo i 9 dagar. Men när vi kom hem har hon bara ökat i vikt sen första dagen, hon är nu 6 veckor gammal och väger som en normalt född, redan 4420 g och är 55 cm fort det går alltså!!

• zasata

min tjej föddes v37+2 (nästan 36 fick hinnesveppning v36) hon var 46cm kort och bägde 3225gram. efter en månad låg hon över kurvan och gör än idag, förlossningen gick jätte bra och hon sög jätte bra på bröstet och vi hade inga problem, lite gul var hon.

• himla

Pontus föddes  i v. 35+4.... vattnet gick å sen kom vår lille prins ut... var kvar på bb 1 vecka då han var lite gul... Han sov sig igenom första månaden ...

Han var 48 cm lång och vägde 2800 när han kom !

♥Pontus 040812 v.35+4♥Sanna 061002 v.40+2♥mf 0511 & 0711♥
Svar på tråden Vad vägde era barn som föddes i v 36?