• Tvåbarnsmorsan

    Sonen oc hans kompis blir mobbade av några killar i ettan!!!!!!

    Sonen sa idag när vi gick hem från skolan att några killar i ettan varit dum med hans kompis, retat och sagt brunis och bajsskalle till sonen mörkhyade kompis och när min son gick emellan så bröt en kille av min sons pinne som han lekte med! Vad ska jag göra? Ska jag prata med fröken eller vem? Vill inte det ska hända igen!


    ♥ Pierre 2002 ♥ Saga 2007 ♥
  • Svar på tråden Sonen oc hans kompis blir mobbade av några killar i ettan!!!!!!
  • marjalena

    Du borde absolut ta upp det med fröken först och främst. Det hade jag gjort, åtminstone om jag inte kände igen de andra barnen så att jag kunde prata med deras föräldrar direkt.

  • Tvåbarnsmorsan

    Sonens kompis mamma då? Visst borde hon få veta vad som händer på skolan? Ska prata med hans fröken!

  • vonnan

    Tycker absolut att du bör berätta det för kompisens mamma. Sen, alltså jag vill inte negligera problemet, men kanske för "tidigt" att börja prata om mobbing, barn kan uttrycka sig ganska klumpigt och tanklöst ibland, Lycka till

  • Skosa

    Som mamma till ett mörkhyat barn hade jag agerat direkt.
    Accepterar inte att någon säger såna saker till barnen så jag tycker att du ska kontakta både skola och andra barnets föräldrar eller bara skola så får dom kontakta andrabarnets föräldrar.

  • Tiilii

    jag tycker att du direkt går till fröken och om det fortsätter går du till rektorn på skolan, mobbning ska inte förekomma! Ingen brukar ta så allvarligt på mobbning men det kan få förödande konsekvenser när barnen blir större... det som händer i finland att en kille skjuter ihjäl klasskamrater var pga mobbning... så alla borde se mer allvarligt på mobbning...

    Trevlig helg! lycka till!

  • Hannajo

    Tycker att du ska prata med sonens kompis mamma och läraren, samtidigt tycker jag du ska ta det lugnt med att hojta mobbning. Mobbning är mycket allvarligt, men det här var (om jag förstod rätt) ett engångstillfälle och räknas alltså inte som mobbning (möjligtvis trobbing). Hur gammal är din son? Ta reda på noggrant vad som hände, kanske hade de kommit ihop sig om något tidigare på dagen, kanske hade din son eller hans kompis gjort eller sagt något? Man ska absolut inte tolerera att barnen blir utsatta för mobbning, rasism etc, men detta kanske var en väldigt liten grej som blir för stort uppblåst om du hojtar mobbning.


    Elvira dec -04, Oskar juni -08
  • tjatja

    Tycker också som en del av de andra att du absolut ska prata både med läraren och förldrarna till sonens kompis! Sådan måste tas tag i tid!

Svar på tråden Sonen oc hans kompis blir mobbade av några killar i ettan!!!!!!