• marry

Vad tycker ni om Dr Browns flaska?

idag har jag köpt en dr browns flaska. tösen som är 6 veckor verkar ha fått i sig mycket luft när hon ätit i våra vanliga esska-flaskor. tänkte testa en och se om det blir nån skillnad. inget kul med en skrikande bebis efter måltiderna. vad tycker ni som har testat?är de bra?

• Svar på tråden Vad tycker ni om Dr Browns flaska?
  • TheMilky
    Logan08 skrev 2008-09-19 18:17:18 följande:
    Jag är också nöjd med flaskorna, dottern svalde mycket luft innan så nu kör vi bara med dr brown. Det enda problemet är att nu har jag börjat oroa mig för att använda plastflaskor överhuvudtaget. Hur tänker ni kring det nya larmet?
    Tycker ingenting. Man får cancer av allt nuförtiden. Om jag ska oroa mig för precis allt, kommer det sluta med att min dotter dör av tristess.
  • hjärta

Vi ÄLSKAR dem! Trots lite mer kränglig diskning

• Reyngirl
    hjärta skrev 2008-09-20 09:33:38 följande:
    Vi ÄLSKAR dem! Trots lite mer kränglig diskning
    Jag diskar allt utom napparna i diskmaskinen Sköljer bara av det när det är färdigdiskat så där säkert inte ska var några rester av diskmedel kvar! Går supersmidigt! Alla delar tål maskindisk upptill 60grader.
  • hjärta

jo, men det är ju fler delar att hålla koll på

• Multignutten

Använder också Dr Brown flaskor till vällingen, gjort så sedan sonen var ca 4 mån. Han svalde också mycket luft med Esska flaskor, lånade en Dr Brown flaska av en mamma i vår föräldragrupp och hans magont försvann med en gång. Tycker de är toppen!

• spontaneous86

Älskar dem! Min dotter 3 veckor svalde alldeles för mycket luft och var jätte ledsen om kvällarna speciellt pga gaser som hon samlat på sig. Men dem Dr Brown så slutade det problemet och nu är vi lyckliga och har bara skrik när hon är hungrig. Läcker kan de göra om man blandar pulvret med för varmt vatten och skruvar och å skakar. Skaka först när du inte skruvat åt ordentligen!!

• isamarie
    spontaneous86 skrev 2008-09-22 11:42:20 följande:
    Älskar dem! Min dotter 3 veckor svalde alldeles för mycket luft och var jätte ledsen om kvällarna speciellt pga gaser som hon samlat på sig. Men dem Dr Brown så slutade det problemet och nu är vi lyckliga och har bara skrik när hon är hungrig. Läcker kan de göra om man blandar pulvret med för varmt vatten och skruvar och å skakar. Skaka först när du inte skruvat åt ordentligen!!
    Man ska inte skaka Dr Brown-flaskor alls, vilket står i bruksanvisningen. Vi rör alltid ut ersättningen med en gaffel istället.
  • marry

Ville bara berätta hur det har gått: Flaskorna var toppen. Hon har inte alls ont längre utan skriker bara när det är tomt i magen. Det känns jättebra.

• steffens

Hej alla! jag har köpt Dr Brown flaskor för min lilltjej samlar massor med luft i sin mage. Men hon vägrar ta napp med kula! kan man använda sig av esskas anatomiska napp till den flaskan och ändå få samma funktion med flaskan? hoppas någon vet, börjar bli lite desperat!

• I have a kid

hjärta det är ju bara att skölja delarna i vatten

sen koka te vatten i vattenkokare å lägga dom nån minut där i--- inte ALLS KRÅNLIGT.. sen bara nån gång diska dom.-

• I have a kid

isamarie + alla andra.

varför vispar ni inte flera flaskor ersättning å stoppar i kylen ?? istället för att göra för varjegång?? skulle adrig palla-

• Tutilure
    steffens skrev 2008-10-05 13:45:40 följande:
    Hej alla! jag har köpt Dr Brown flaskor för min lilltjej samlar massor med luft i sin mage. Men hon vägrar ta napp med kula! kan man använda sig av esskas anatomiska napp till den flaskan och ändå få samma funktion med flaskan? hoppas någon vet, börjar bli lite desperat!
    Vi har gjort det och det gick bra.
    ♥ C 050323 ♥ M 060518 ♥ M 080805♥
  • Pojkmamma2

Jag älskar dr brown. Min son åt jätte bra ur den, gemfört med en vanlig. Han åt i dom tills vi sluitade med ersättningen. Det bästa med den är att den läcker om den är för varm.

• Shadilly

Vi tyckte de var jättebra, man såg skillnad direkt när palten fick börja äta ur dem.

Condemnant qui non intelligent
  • FIame

Min dotter har också Dr. Brown och jag tycker flaskan är helt värdelös. Skit är vad det är. Läckande skrotflaska. 

Svar på tråden Vad tycker ni om Dr Browns flaska?