• Lappen

Född i vecka 32+4, någon annan?

Våran lilla tjej föddes i vecka 32+4 en vecka efter vattnet hade gått. Någon annan som födde eller har nyss gjort det i samma vecka? skulle vara roligt att prata med er då..

• Svar på tråden Född i vecka 32+4, någon annan?
  • Staxson

Hej hej!

Min lilla tjej föddes i v. 32+5 så nästan på pricken samma vecka & dag ;). Hon föddes i slutet av februari i år. Pratar gärna om du har lust!

• Mimmi7

Hejsan

Min lille kille föddes i 32+0 i maj månad.

• FrökenJ

Vår son föddes i vecka 32+3 1870 g och 45 cm.

Värkarna startade, vattnet gick i bilen, värkarbetet gick bra och fort.. Men det slutade med katastrofsnitt, då Theos hjärtljud gick ner till 70..

Men han är nu en lite större välmående kille på 2 år!!

• zezziz

Hej!
    Jag har också fått en pojke som heter Theo (precis som FrökenJ).
    Han föddes i vecka 31+3 den 21 augusti och vägde 1615 g och var 42 cm lång.

Hade varit kul med lite kontakt med personer i samma situation.

• Linda Maria

Hej!
    Våra killar föddes i vecka 31+6, 11 mars. Melker vägde 1570 och var 42cm, Måns vägde 1470 och var 41 cm.

• JennyHjortron

Min son Casper föddes i v. 32 +5 och vägde 2145 gr och var 47 cm lång. Efter totalt 6.5 vecka på djukhus (vattenavgång i v 29+6) fick vi åka hem.

Casper är en välmående kille på 20 månader.

• zezziz

Måste bara passa på och höra hur ni gör med besök från folk som vill komma och gratulera er i början när man kommit hem.

Är så svårt att dra gränsen för man vill ju gärna träffa alla som vill komma men sen är det ju det här med smittorisker.

Hur har ni gjort/gör?

• Mison

Min pojke föddes i v 32+5, 2120g och 44 lång. Bara kom helt plötsligt. Hade i och för sig mycket sammandragningar från v 20.

Han är idag 18 mån och mår prima

• Dessie

Vår pojke föddes i v 32+6 oktober -00.
    Han vägde då 2196 g & var 45,5 cm lång. Han är nu 128 cm lång, väger nästan 30 kg och mår toppen
    Han fyller 8 år om 1½ vecka

• Lacrima81

Vår flicka födde i v 32+5, allt har gått bra. Hon vägde 2080g. Var inlagda 2 veckor sedan fick vi gå på permis och komma och väga och få hjälp med amníngen var annan dag. Blev utskrivna efter 5 v=)

• losy

Min dotter föddes i vecka 31+4 för 15 år sedan
    Tre veckor på sjukhus och sedan hem fullt ammande.
    Hon vägde 2110gr och var 44 cm lång.

• losy
    Svar på #7
    Ett bra sätt är att fråga om besökarna är friska. Är dom de och man gärna vill ha besök tycker jag att det är ok. Så gjorde jag själv!
  • FrökenJ

Jag köpte handsprit och hade tänkt att vi och alla besökare skulle vara duktiga och använda det i början.. Jag undvek att ta på vissa saker med händerna, tex knappen för grön gubbe, hissknappar, dörrhandtag.. Sen inser jag nu att jag var lite väl nojjig.. Men men, han blev inte sjuk heller och har knappt varit det på två år!! Men beök hade vi och folk är i allmänhet inte så sugna på att komma om det är förkylda..

Svar på tråden Född i vecka 32+4, någon annan?