• Billan n

Vecka 19, hur ofta känner ni sparkar ?

Hur ofta känner ni sparkar ni som är kring vecka 19 ?
    på ul sa dom att jag hade moderkakan lite i framvägg och ut mot höger sida...

Gravid i vecka 19
  • Svar på tråden Vecka 19, hur ofta känner ni sparkar ?
  • natta 85

Känner bebisen flera gånger per dag och är i v19. Har kännt av alla mina barn rätt så tidigt. Men de är nog så att de kan dröja lite längre för dom med moderkakan i framvägg. Så var de för min kompis och hon har en frisk pojke på 12 v

• Myspys77

Jag är i v. 19 och känner av bebisen några gånger per dag, mest på kvällen då jag är stilla. Det är mim andra graviditet och började känna "sparkar" betydligt tidigare den här gången (v 13). Förra gången började jag känna lite pirrningar i v 18.

• axdal

jag är i vecka 19 har inte kännt nått.. man blir ju lite nojig..

• AnnaochHenrik

Går in i vecka 19 imorgon enligt UL. Jag har en "vilding" i magen... Känner rejäla sparkar många gånger/dag... Han/hon är lugn i långa perioder (flera timmar utan en enda spark), och stundtals känner jag 10 sparkar/minut... Nu är det såpass rejäla sparkar att maken kan känna sparkar utanpå magen utan problem, och det syns till och med när det kommer en rejäl spark om man tittar på magen vid rätt tillfälle!
    Jag har moderkakan i bakvägg.

• Zezana

Jag kände nog sparkar varje dag när jag var i vecka 19, men då kände jag första sparken redan i vecka 13.. (ovanligt tidigt)

Har en riktig liten vilde i magen

• axdal

vilken lyx att känna bebben nu.. gick in i vecka 19 idag.. vill också känna något...

ska på Ultraljud på måndag längtar..

• Svanflikkan85

är nu i v.21 och den sparkar ofta.
    men i v19 kände jag inte mkt sparkar men rörelser iaf var 4-5 timme

• axelsmamma

Är i vecka 19 och känner ingenting...ska på ul på tisdag!

• Mor till Ella

Jag är i vecka 18 och känner den varje dag oftast på morgonen eller på kvällen när jag ska lägga mig.

• Mamma till två mirakel

Jag har moderkakan i framvägg och i v.19 kände jag bebisen varje dag men kanske bara 2-4ggr per dag...

(¯`°?.¸ ღ♥ Med Bebis i magen v.26 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Billan n

Tack för alla svar kul att så många svarat Glad

Har oxå moderkakan i framvägg, känner bebben nästan varje dag, idag tror jag den levt rövare där inne Skrattande

Nu är min livmoderkant ända uppe vid naveln men det skulle den tydligen va nu i den veckan jag är i

• gravid85

Känner sedan en vecka tillbaka bebisen sparka hårt flera gånger per dag, speciellt på kvällen/natten. Min sambo kan tydligt känna en del sparkar utanpå magen.

Det gick dock väldigt snabbt från en diffus känsla som jag inte visste om det var bebis eller tarmar eller dyl. till att vara tydliga sparkar som till och med känns utanpå, så "plötsligt händer det" ;) Jag har även min moderkaka uppåt så den ligger ju inte "ivägen" för sparkarna som det gör för vissa andra.

• Billan n

kan oxå känna sparkarna utanpå magen när jag lägger handen på magen fast jag har moderkakan i framvägg

• dinana

Jag kände av första sparken i vecka 24, så inget i vecka 19

♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥
  • Happymom

Jag är i v.19+2 och känner nu tydligt när bebisen sparkar, byter ställning och lever rövare där inne.

Började känna tidigt, så tidigt att jag inte trodde det kunde vara möjligt. I början var det väldigt diffust, så jag tänkte att det kanske bara var inbillning. Sen har det blivit tydligare och tydligare.

Förra graviditeten kände nästan ingenting under hela graviditeten. Hon var ett lungt barn. Hon tryckte lite med fötterna bara.

I båda graviditeterna har jag haft moderkakan mitt fram. Den sitter nog lite högre upp den här gången.

Svar på tråden Vecka 19, hur ofta känner ni sparkar ?