• Ninjutsu

Föräldraledig i Västerås

Någon som har tips på roliga aktiviteter för den som är föräldraledig i Västerås nu i höst?!

• Svar på tråden Föräldraledig i Västerås
  • 3mamman

Kyrkorna (Svenska kyrkan, pingstkyrkan) har ju babyrytmik, finns nog på nätet samt kolla i tidningen Västeråsaren som kommer gratis i postlådan.

• lilla piraja

Såg att du har en liiten bebbe än, så det kanske dröjer ett tag innan han börjar uppskatta öppna förskolor etc. Fast du kanske uppskattar lite socialt :). Dom har ju speciella tider för barn 0-1 år, med sångstund, mysigt tyckte jag. Själv har jag en 1 1/2 årig dotter jag är hemma med, och vi träffar några kompisar som har barn samt är på olika öppna förskolor, pingstkyrkan oxbacken är bra men nu för mycket folk f.n. Mirjam är populär...

• Emvil

Mammajympa på Friskis är jätteskoj, barnvagnsbio på ons Filmstaden, besöka Öppna förskolan, babyrytmik på Oxbacken (pingskyrkan), babysim.

• IngoS

Hej
    Hur små brukar de minsta barnen på öppna förskolor och pinglan vara? (jag har en drygt 2 månaders). Finns det ngn lista på vilka öppna förskolor som finns? Jag har vänner som går till pinglan så det är den enda jag känner till.
    Är det barnvagnsbio varje onsdag? Jag hittar inget program på SF men jag är kanske dålig på att leta. Jag har hört andra prata om babymassage och språkkurser för föräldralediga. Är det ngn som vet mer om dessa eller var man hittar information. Finns det ngn mer motionsform där man kan ta med bebisar i västerås. Längtar så efter att röra på mig mer och både jag och bebisen tycker Friskis är jättekul men en gång i veckan är för lite!

• UllaBella

För de lite större barnen så är ju busborgen skoj! Kolla med kyrkorna, de har ofta babymassage, babyrytmik och allt vad det är

• Novastjärna

Sent svar, men ändå...

Här hittar du information om öppna förskolor i Västerås... www.vasteras.se/Proaros/forskolaochutbildning/oppnaforskolor/Pages/oppenforskola.aspx

Önsta ö.f. är toppen med jättemysig personal, tycker jag. Där har de babymassagekurser med jämna mellanrum.

På Pinglans babyrytmik brukar det vara ganska blandad ålder. Min gosa är nu 5½ månad och jag har gått dit sen hon var typ 3 månader, och det har funkat jättebra.

SF har barnvagnsbio varannan onsdag kl. 10.30, men uppehåll nu över jul- och nyårshelgerna.

Njoy har mammabarn-träning torsdagar kl.10.30, men även här uppehåll...

Det var kanske lite till hjälp

Svar på tråden Föräldraledig i Västerås