• entjej

Någon som blivit gravid genom IVF-korta metoden?

Hoppas det är många! Vill gärna veta vilken medicin och dos ni hade i så fall. Hoppas ni svarar! Tack på förhand!

• Svar på tråden Någon som blivit gravid genom IVF-korta metoden?
  • stjärnströssel

jag. först försöket..gravid efter 2-3 veckor drygt från första läkar besöket.
    var dock 3 år sedan..kommer knappt ihåg vad jag tog..men sprutor o ägglosningsspruta.
    sen vaggisar.

det blåser på toppen
  • Lucyinthesky

Ja, vi!

Använde puregon ca 100 enheter (har blivit överstimulerad förr) och en halv spruta orgalutran!

Har inte schemat framför mig, men hade för mig att jag tog puregon 5 dagar innan jag började med orgalutranen ochså.Sprutade nog allt som allt i 17 dagar eftersom de va lite förlite puregon från början.

• s v e a

jag blev efter första försöket
    puregon den lägsta dosen.

tyvärr gick mitt FET åt helvete.... (sorry)
    så nu ska jag göra om ivfen igen.

lycka till!

• Luella

Mitt lyckades på första försöket med korta metoden. Kommer inte ihåg vilken dos eller medicin.

Lycka till!

• Mizz Turko

Puregon 100 E  (får annars överstimulerng som leder till att jag måste läggas in) till att börja med för att sänkas sen efter kontroll av blodprover till 50 E. Sprutade denna gång i 12 dagar. Orgalutran startades dag 5 tror jag fram till ÄL sprutan skulle tas. ÄL spruta Ovitrelle. Sen ÄP och sen ET. Därefter vaggisar 3 gånger dagligen fram till pluss.

Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • Litet

Jag lyckades först gången jag körde korta metoden, hade tidigare gjort två försök långa metoden.

Jag tog 225 Menopur och sedan hade jag certrotide sprutor. Ägglossningsspruta var Pregnyl har jag för mig.
    Det blev en liten kille!

Sedan så har ajg även gjort två syskonförsök, båda lyckades men det första blev tidigt mf. Då tog jag 300Menopur, i övrigt lika som ovan.
    Det blev en liten tjej som idag är en vecka och två dagar gammal!!

Önskar dig ett stort lycka till, för oss så fungerade iaf korta metoden. Vill du vet mer hur våra försök såg ut så står det lite i min blogg om de olika resultaten.

• Litet

Glömde ju att jag tog vaggisar efteråt...... så klart!

• Glitter2

Jag åt Pergotime i 5 dagar. Programmet följde som vid insemination, sen plockade de ägg mm som vanligt. Vi fick 1(!)ägg som befruktades, delade sg fint och nu den 6 november blir en liten bebis på magen . Det är inte mängden ägg som gör det helt enkelt . Ibland har man tur!
    Lycka till!

• tuffing

första försöket
    puregon 75IE det var väldigt liten dos lyckades få 30 äggblåsor varv 17 var dugliga tror jag att det heter så
    sen var det vaggisar i ca 2 veckor

håller tummarna för dig

• Glitter2

Inga vaggisar eller några andra hormoner före eller efter. Bara pergotime och otrivellsprutan.

Glitter2 skrev 2008-10-14 21:48:59 följande:
    Jag åt Pergotime i 5 dagar. Programmet följde som vid insemination, sen plockade de ägg mm som vanligt. Vi fick 1(!)ägg som befruktades, delade sg fint och nu den 6 november blir en liten bebis på magen . Det är inte mängden ägg som gör det helt enkelt . Ibland har man tur!Lycka till!
Svar på tråden Någon som blivit gravid genom IVF-korta metoden?