• Racerfarsan

    Rejäla pojknamn

    Vi har fått en pojke! Lycka! Men vi är efter en månad fortfarande inte riktigt säkra på vad han ska heta. Eller, ja, det är väl jag som är lite osäker på Noel, som vi kallat honom hittills. Jag är lite mer inne på något klassiskt svenskt namn i stil med Erik eller Johan. Just dessa båda vill dock min fru inte att sonen ska heta, så därför vill jag gärna ha lite tips på fler namn i samma stil. Alltså rejäla, svenska pojknamn som passar på en liten kille såväl som på en vuxen man. Vi vill gärna att han ska ha ett namn som passar den trygga och stabila person som vi vill att han ska bli som vuxen.

  • Svar på tråden Rejäla pojknamn
  • ebben

    vi har en August.DET är väl ett rejält namn............
    nästa son funderar vi på.........har några förslag:
    melker
    edvard
    hjalmar
    tja,kom inte på mer nu,men edvard ligger bra till för vår nästkommande son!

  • Turvann

    JOHAN tycker jag är Jätte fint namn det heter min son det är ett vanligt rejält namn som inte är så "inne" just nu om man inte vill att alla barn i sin omgivning inte ska heta lika

  • mammaokalle

    Karl, Anders, Sven, Stefan, Gustav, Axel, Ludvig, mm.

  • Cornette

    Jag får väl slå ett slag för Conrad som jag vill att min son ska heta, om jag någonsin får någon dvs det är efter min morfars far.

  • LillaKanin

    Varför inte Joel?! Nästan som Noel, men mera rejält tycker jag
    Och gammalt och hederligt och rejält.

  • Snuggenbettan

    Karl gillar jag. Det är lite sådär rekorderligt och småborgeligt.

  • anette79

    Carl det e mitt favorit namn på polkar.... och sen kalla honom för Calle. Det e urfint på polkar och rejält när de växer upp..

  • emeliiiiiie
    Turvann skrev 2005-07-05 09:42:23 följande:

    JOHAN tycker jag är Jätte fint namn det heter min son det är ett vanligt rejält namn som inte är så "inne" just nu om man inte vill att alla barn i sin omgivning inte ska heta lika


Svar på tråden Rejäla pojknamn