• EveGirl

Ngn som vet var jag kan köpa MIMMI på VHS el DVD som går på svt på torsdagar som viveca Sundvall skrivit?

ja som rubriken lyder..Räcka ut tungan

• Svar på tråden Ngn som vet var jag kan köpa MIMMI på VHS el DVD som går på svt på torsdagar som viveca Sundvall skrivit?
  • Hobbyarkitekt

Åh, min favoritserie som barn!

Ring SVT och hör om de säljer serien?

Om inte, så vet jag att man iaf förr kunde beställa ett eget exemplar som gjordes enbart för en själv, för 600:-. Detta var dock några år sedan. Jag gjorde det nämligen, då jag som barn var med i en SVT-producerad serie.

• Hobbyarkitekt
    Hobbyarkitekt skrev 2014-08-06 18:25:36 följande:

Åh, min favoritserie som barn!

Ring SVT och hör om de säljer serien?

Om inte, så vet jag att man iaf förr kunde beställa ett eget exemplar som gjordes enbart för en själv, för 600:-. Detta var dock några år sedan. Jag gjorde det nämligen, då jag som barn var med i en SVT-producerad serie.

Nej! Nu skrev jag fel! Av SVT fick man gratis, av de produktioner man varit med i. Hos TV4 kostade det 600:- (var med en sväng även där nämligen).

Men ring SVT, det är mitt tips.
  • Darqnezz

Har kollat med svt och de säljer den inte som privatkopia pga upphovsrätter.

Nån som har den på vhs??

• Hobbyarkitekt
    Darqnezz skrev 2014-08-07 10:45:59 följande:

Har kollat med svt och de säljer den inte som privatkopia pga upphovsrätter.

Nån som har den på vhs??

Synd. De säljer ju så mycket annat. Men kanske att "Mimmi" inte är en SVT-produktion?

Men alltså sänds den på SVT nu?

Om inte, så kan man alltid skicka en förfrågan om SVT kan börja sända serien igen - då kan du ju passa på att "banda" den. ;)
  • Darqnezz

Mimmi är en produktion av Svensk Filmindustri, har kontaktat dem men ej fått svar ännu.

Mimmi sänds på Sf kanalen nu, men den har jag inte så kan ej spela in den.. =(

Svar på tråden Ngn som vet var jag kan köpa MIMMI på VHS el DVD som går på svt på torsdagar som viveca Sundvall skrivit?