• BimBulle

Jag fattar inte!!

16/6 Efter Gestapurankur o samt Pergotimekur fick jag en "ÄL-spruta" dagen innan insemination.

23/6 Blodprov, progesteron

1/7 Fick mens, alltså misslyckad insemination

Fick resultatet av blodprovet idag o det visade 22! Trots Gestapuran, Pergotime o spruta!?? I början av min utredning så fick jag 17 o 18 men efter en pergokur så fick jag 77. Nu bara 22... Jag förstår inte. Enligt min gyn så påvisar ett värde över 30 att ÄL har skett. Så jag hade ingen ÄL den här gången trots all "hjälp"?

Nån som vet mer om progesteronnivåer.....?

• Svar på tråden Jag fattar inte!!
  • BimBulle

Behöver hjälp.... ingen?

• BimBulle

Usch vad synd jag tycker om mig själv nu.....

• Jennie med ie

Hej!
    Jag kan inget om progsteronnivåer, jag fick själv aldrig veta några siffror. Men jag har varit med om att inte få ÄL trots Pergo. 2 av 3 cykler uteblev ÄL, även då vi höjt dosen. Vi gick vidare till GonalF-sprutor, en hormonbehandling liknande den i samband med IVF men med mycket lägre doser eftersom man bara ska ha fram 1 ägg. Med de fick jag ÄL.

Var detta första kuren med Pergotime? Då kan det nog vara vettigt att försöka en eller ett par gånger till. Men sen kanske det är dags att gå vidare till hormonsprutor. Prata med din läkare om det.

• BimBulle

Jennie

Tack för ditt svar!! *tacksam*
    Det var min tredje kur med pergo. Har ätit en tablett om dagen dag 5-9.

• Jennie med ie

Fick du ÄL de första 2 kurerna? I så fall kan detta vara högst tillfälligt. Annars kan en höjning av dosen vara på sin plats.

• Sara 37

Hej,
    Jag vet tyvärr inte heller något speciellt om progesteronnivåernas utveckling.

Om enkeldos med Pergo inte hjälper brukar man först öka den till 2 tabl/ dag. Om det inte hjälper, så sa min läkare att det inte hjälper med ytterligare ökning av Pergo, utan att man då lägger till hormonstimulering som tex Gonal-F.

Vilken spruta fick du ordinerat? Jag antar att det är äl-spruta du menar. Ovitrell lär vara något starkare än..... jag kommer just nu inte ihåg namnet på den andra vanliga sprutan som brukar ordineras...

• BimBulle

Sara 37

Det var Ovitrell jag fick.

• MajaIda

Förlåt, men jag har ingen aning- hoppas du får svar snart..

Svar på tråden Jag fattar inte!!