PremaTur föräldrar i SKÅNE
Hade varit roligt att få kontakt med lite prematurföräldrar som bor i skåne..
Själv bor jag utanför kristianstad, mamma till sonen Gabriel som föddes i vecka 25+5
Fler som fått sina barn vecka 23-30??
Hade varit roligt att få kontakt med lite prematurföräldrar som bor i skåne..
Själv bor jag utanför kristianstad, mamma till sonen Gabriel som föddes i vecka 25+5
Fler som fått sina barn vecka 23-30??
hej
Jag fick vår dotter i v 27. Hon vägde 840 gr. Idag är hon 3 år och ska bli stora syster i november. Jag fick henne pga havandeskapsförgiftning, den svåra sorten men kramp och dyl.
Vi bor i Helsingborg. Vi låg nästan 4 v i Lund och 9 v i HBG. Vi hade syrgas i hemmet då hon hade stort syrgasbehov. Hon är även hjärtopererad och bråckopererad.
Men idag kan ingen märka att hon är 13 veckor tidigt, hon väger snart som en 4 åring och är 100 cm lång! Hon är rikigt smart och motoriskt duktigt, så det kan verkligen gå bra.
Hur går det för er son?
det går bra.. han e snart 2 månader korrigerad.. han blir 5 månader i dag.. Äter bra.. sover bra.. ler o skrattar.. tittar runt o e nyfiken.. så tror iaf han följer utvecklingen som en 2 månaders skall göra.. Bråckoperation gjordes på Gabriel med (båda sidor) när han var ca 1.5 månad okorr.. syrgas till gravidvecka 37 ungefär... Kul att det gått så bra för er flicka..
Saknar då Prematurgrupp.. skulle vilja träffa andra mammor o barn.
Hej!
Har tvillingflickor på 2 år och 2 månader.
Föddes också i vecka 25+5.
Jag bor också utanför Kristianstad.
Har en son född i v. 24, han är nu 9 månader okorrigerat, 5 månader korrigerat. Jag bor i Helsingborg.
Det finns en prematurförening här, de träffas i Ängelholm typ 1-2 gånger om året.
Vi kan inte heller ta oss dit då de bara har tagit för givet att man har bil när de planerar sina möten. Och det har inte vi.
Visst kunde vi setts nån gång.!
Är det nåt du undrar eller så kan du ju alltid inboxa mig.
Kan tillägga att jag inte är inne på familjeliv så ofta.
Kan ibland ta ett tag mellan svaren...
jag fick en son v 29+4 nu förra veckan.. bor utanför ystad..