• joyride

BIM 38, ingen idè att söka utredning?

Hej. Jag är snart 26 år, kvinna. Bor i Köping i Västmanland. Jag och min sambo har försökt att bli med barn i snart ett år nu, aktivt. Men det var fyra år sedan jag slutade med p-piller. Västerås är nog den närmaste fertilitetskliniken där vi bor. Men vad tror ni som vet lite mer än oss om det här med utredning och att få hjälp? Är det någon idè att söka utredning och hjälp när man är överviktig som jag? Eller ska man bara försöka gå ner istället själv hemma? Jag är 167 cm lång och väger 106 kg. Hoppas nån därute kan ge oss lite hopp om en liten en i våra armar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-23 18:05
    BMI ska det naturligtvis vara och inget annat. Många förkortningar blir det, och jag slant nog på tangenterna...

• Svar på tråden BIM 38, ingen idè att söka utredning?
  • joyride

Den 4 november smäller det med första besöket på ferten. Väger 104 just nu, det är några kilon ner iaf.

• Flaxa1

Tycker det är märkligt att de inte ens kollar om det föreligger andra problem än övervikten som kan orsaka barnlösheten. Tycker TS ska kontakta sin vårdenhet och höra efter hur de resonnerar, det verkar ju variera väldigt mkt beroende på var man bor.

• Toppenloppan

Åh...det närmar sig! Spännande att höra vad de säger då! Oavsett är det ju jättebra att du gått ner 2 kg. Skickar peppande och slankande kramar

• joyride
    Flaxa1 skrev 2008-10-20 10:22:20 följande:
    Tycker det är märkligt att de inte ens kollar om det föreligger andra problem än övervikten som kan orsaka barnlösheten. Tycker TS ska kontakta sin vårdenhet och höra efter hur de resonnerar, det verkar ju variera väldigt mkt beroende på var man bor.
    Du får nog läsa med lite i tråden flaxa, även om jag håller med dig. De har ju faktiskt inte stoppat mig än, jag och sambon har ju fått en första tid på ferten. Men jag har inte sagt något om min vikt än.

Tack loppanlängtan, känns kul att du följer min kamp. Och peppande! Två veckor kvar.
  • joyride

Bim 37 här. 104 kilo. Här kämpas det för fullt. Det svåraste är allt gott på helgerna som man måste avstå från.

• joyride

loppanlängtan: härmed utnämner jag dig till mitt största fan och peppare!!

• isisisis
    joyride skrev 2008-10-23 18:03:55 följande:
    ja förstås menar jag bmi. haha.
  • joyride

nu blir jag så irriterad på fel förkortning så jag måste göra en ny tråd om mig själv.

Svar på tråden BIM 38, ingen idè att söka utredning?