• Tobben

Fungerar Babysense II om liten sover på sidan?

Är det någon som använt Babysense till ett litet barn? Hur har det fungerat?

Vår lilla kille väger drygt 2600 gram och har ett Graseby MR 10 apnélarm. Vi blir troligtvis utskrivna från hemsjukvården senare i veckan och jag vill så gärna att han ska slippa sladd och klisterlapp på magen. Vi har beställt ett Babysense II andningslarm, men fick höra av läkaren att det nog inte fungerar om han sover på sidan och rekommenderade att fortsätta med larmet han har.

• Svar på tråden Fungerar Babysense II om liten sover på sidan?
  • Mumzzan

vi hade ett babysense II och det har alltid funkat hur dottern än har sovit! i början la jag henne mycket på sidan med en kudde bakom ryggen.. inga problem!

• Shadilly

Jag kan säga att vi fann vår bebis liggandes på sidan, på TVÄREN över HUVUDKUDDEN, och Babysense II fungerade i all fall

Ja han är en sovninja som kan få Pippi att skämmas.

Condemnant qui non intelligent
  • Proletariatet

Även här finns goda erfarenheter av Babysense 2 och bebis som sover på sida, mage, rygg

• Tobben

Tack så mycket! Larmet finns hemma så nu ska vi prova med en gång. Håll tummarna för att sladden kan försvinna för alltid...

• pringles

Vi har och har haft babysense II till båda våra prematurbarn.
    Har aldrig fellarmat om de så sovit med huvudet neråt eller på sidan eller på magen.
    Det larmade när vår flicka var 1 vecka gammal, tack vare det så åkte vi in och det visade sig vara en krafti förskylning som gjorde att hon fick andninsuppehåll, tänk om vi inte hade det Vad hade hänt? Ingen som vet. Vi köpte det till vår son som föddes som fick ligga i kovös med CPAP m.m
    Hade jätte svårt att sova i början kollade hela tiden om han andades, efter vi inskaffat babysense kunde man sova nån timme innan han vaknade och ville ha mat =)

Svar på tråden Fungerar Babysense II om liten sover på sidan?