• Vivamos

    Smeknamn till Ludvig?

    Mina kompisar har börjat kalla min son för "Ludde Pudde" (jo, jag har protesterat) och jag står inte ut! Hjälp mig hitta alternativa smeknamn.

  • Svar på tråden Smeknamn till Ludvig?
  • Myror i brallan

    Annars är Love ett smeknamn för just Ludvig och de delar tom samma namnsdag om jag inte minns fel..

  • Vivamos
    Svar på #2
    Love är jättebra, men jag har en kompis/granne som har en Love och de är jämngamla. Därför tycker jag att Luvve går bort också.
  • jenny b

    gör som jag, min äldsta heter william, hann inte hem från bb förrän han kallades wille....jag protesterade högljut då han är döpt till william, hade jag velat det skulle va wille hade jag döpt honom till det...


    en kvinna utan mage är som en säng utan kudde....
  • Näckrosen

    jenny b skrev 2008-09-30 20:44:22 följande:


    gör som jag, min äldsta heter william, hann inte hem från bb förrän han kallades wille....jag protesterade högljut då han är döpt till william, hade jag velat det skulle va wille hade jag döpt honom till det...
    Håller helt med! Fortsätt protestera! En! bekant till oss kallar våran Olliver för Olli. Jag protesterar varje gång. Hon börjar ge sig, men i början svarade hon bara "jag kommer fortsätta kalla honom det."
  • Vivamos

    Jag protesterar för fullt och det funkar för det mesta. Tack för alla förslag!

  • fructizz

    Åh jag fick också en liten Ludwig i år, och vi lovade och svor att han inte skulle bli kallad Ludde. men det gck som det gick, ALLA (inkl oss själva alltför ofta) kallar honom för det!

  • Svegmaster27

    Ludvig, bara kalla din kompis Julius (du måste ha en kompis som heter Julius för att detta ska funka) YOOOOOOOOOOOOOOOOOLIUS. En högljud och djup röst är ett krav.

Svar på tråden Smeknamn till Ludvig?