• m o e

Vi som har svårt att bli gravida i Västerås - 9:e tråden

Dags för ny tråd igen!

Det här är tråden för alla Västmanlänningar som har svårt att bli gravida och får eller ska få någon typ av behandling... Vi går på Fertilitetsmottagningen, KL eller någon annan gynmottagning. Om du står inför din första gynkontakt eller femte ivf, det spelar ingen roll. Alla är välkomna! Vi peppar och stöttar varandra i kampen för ett plus.

Detta är vår 9:e tråd.

Våra tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-125/m14193019.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m16874638-1.ht
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m19914887.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-125/m23022073.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-125/m26190624.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-125/m28874162.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-125/m31587710.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-125/m34247976.html
  • Svar på tråden Vi som har svårt att bli gravida i Västerås - 9:e tråden
  • Cokkies

Kikar in och önskar alla tappra kämpare en riktigt God Jul & ett gott nytt år!!! Ni är guld värda =)

Linny: så söt bild =) Håller tummarna inför BIM nu!!

Moe: måste vara underbart att få se den lille! Vila dig ordentligt nu!!

Kram kram kram kram kram

• brawny

God jul och Gott Nytt År till er alla toppentjejer här!

Jag hoppas innerligt att 2009 ska blir vårt år, vi som fortfarande väntar. Och att ni som redan är gravida ska få en bra graviditet och pigga små bebisar.

Kram till er alla!

• Linny79

Cookies: Hihi... tack så mycket... min lilla tomtenissa...

Själv känns det som  mensen ska komma närsomhelst... Molar hela tiden... precis som innan mens... Vi får se hur det går...
    Hoppas alla har en skön jul!
    *Kram*
  • Linny79

Hej tjejer... Hoppas ni har en skön julhelg! Det har vi!

Fick tyvärr min mens igår
    Ferten är stängd och vi gjorde inte upp nån plan på hur vi skulle gå vidare så det får bli en paus på ett par månader... Känns okej ändå men man vill ju så gärna!
    Jag fokuserar på min dotter och njuter av att jag har henne så mycket så jag känner mig trots allt så himla nöjd över det... Vi får se hur vi gör nu i framtiden....
    God fortsättning på er!
  • frk lorelei

Linny: Trist, men du verkar ta det bra. Men varför paus på ett par månader? Det låter som lång tid... Ferten öppnar den 7e igen.

Njut av din familj, jag tror det är farligt att fokusera allt för mycket på denna kamp. Jag känner nu att de här veckorna av "icke-behandling" som vi har nu är jätteviktigt för oss här hemma. Vi får tid till varandra och till att njuta av det istället för att hela tiden fokusera på sprutor och rädsla för att misslyckas igen.

• Rammisen

Linny: Vad tråkigt att det inte blev något denna gång trots allt kämpande med sprutorna och viljan och längtan. Skönt att du tar det med ro, det tog ju ett par gånger sist med lilltjejen så småningom slår det till!

Hemma igen från julfirande hos mamma och pappa. Mina brorsöner 2,5 år och 9 mån var goa och underhöll resten av vår lilla släkt. Har varit så avundssjuk på min bror och sambo men nu har jag verkligen kommt över det och har roligt när jag träffar dem. Vår tur kommer snart!

Mår bra och njuter av ledigheten som bara precis har börjat ju. Hemma igen hos mannen och katten så det är härligt.

• Molina

Hoppas alla haft en trevlig Jul.
    Själv har jag haft en ganska OK Jul med många tankar och funderingar tyvärr.
    Har träffat många ur släkten som frågat när nästa barn kommer blir så himmla ledsen.
    Jag tar verkligen vara på min dotter som jag anser som ett litet mirakel, eftersom vi höll på att förlora henne 2gånger under graviditeten men samtidigt kan jag inte låta bli att längta efter ett syskon/barn till.
    Är jag knäpp eller?

Ska verkligen rycka upp mig och ladda om batterierna till ferten öppnar igen.
    Iår tjejer är det vår tur

• m o e

Linny: Jag tycker också att två månader låter länge att vänta. Men kanske behöver ni det för att orka.

troll: Så klart att man kan längta efter ett syskon! Bara för att man är otroligt tacksam och lycklig över att man lyckats få ett barn så betyder det inte att man inte får längta efter syskon. Jag tror att vi alla som lyckats en gång vet hur det känns. Längtan är på ett annat plan nästa gång. Man blir ju aldrig mer barnlös, men det kan vara otroligt svårt ändå. Jag håller tummarna för att ni snart har längtat färdigt! Och vad klumpigt av dina släktingar att säga sådär. Vet de om att ni har svårt att bli gravida?  

• Linny79

Ja vi får se hur länge det tar innan det sätts igång igen...

JAg ska ringa ferten den 7e och prata med dem, grejen är ju den att jag missar denna cykel ju och jag får ju ingen mens själv så då ska jag äta premolut-nor för att få mens, det tar typ 12 dagar sen ska jag väl förmodlingen börja om, kankse behöver jag bara avakta en månad?
    God fortsättning på er...
    Kraaaaam
  • lottak79

Linny79: Gud så tråkigt att mensen kom. Hoppas det inte tar allt för hårt på er och hoppas ni kommer igång snart igen. *Stor Kram*

God fortsättning alla tjejer !

• Godisråttan81

Vill oxå önska er en god fortsättning och hoppas att 2009 blir ett kanon år..

• Molina

Moe: Tack för dina ord behövde verkligen höra dom just nu
    Härligt att ni varit på stora UL nu och se lilla krabaten livlig i magen
    Jo jag fick mig ordentliga glåpord av en släkting som aldrig ens knappt vet om att vissa kan ha svårt att bli gravida fast hon vet att det tog sån tid för oss så det kändes fruktanvärt att bli behandlad så.

Linny79: Åhh nej tråkigt med mensen

Ha ett riktigt trevligt Nyår på er

• brawny

Gott nytt år till alla från mig med!

Snart är det dags för god mat, trevligt sällskap och fina raketer.

För att inte tala om ett helt nytt år!

Svar på tråden Vi som har svårt att bli gravida i Västerås - 9:e tråden